PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rok „bezprecedensowych zmian w żegludze liniowej”

Autor: WNP.PL (PS)
14-02-2017 19:40
Rok „bezprecedensowych zmian w żegludze liniowej”
Fot. Shutterstock

Maersk Line i Mediterranean Shipping Co (MSC) ostatecznie nie zmieni swojej konfiguracji w sojuszu 2M, który zacznie działać od 1 kwietnia br.

Wcześniej obaj armatorzy rozważali dokooptowanie koreańskiej spółki Hyundai Merchant Marine (HMM), a sam Maersk – przejęcie Hamburg Süd (HS).
Ostatecznie zmiany obejmą obsługę linii Europa – Azja, Azja – Ameryka Północna oraz Europa – Ameryka Północna, ale przez włączenie do oferty części towarów HMM i HS, poprzez wydzielenie im miejsca (slot’s) na statkach Maesk Line i MSC.

Tym samym, sojusz 2M pozostanie w składzie tych dwu armatorów.

„Umowy udostępnienia slotów pozwolą lepiej wykorzystać nasze możliwości przewozowe i lepiej dopasować wielkość statków do linii” - powiedziała Sylvia Ding, szefowa ds. handlu  Maersk Line.

Z kolei rzecznik prasowy ML powiedział, że największe kontenerowce (zabierające ponad 18 tys. TEU) będą nadal używane na liniach Azja – Europa, a na linii transatlantyckiej kontenerowce o pojemności 13 tys. TEU.

Zarazem sojusz 2M wprowadzi korekty w swoich stałych połączeniach (pętlach).

Utworzy nową linię do obsługi handlu pomiędzy portami Azji i Europy Północnej, opartą na statkach Maersk obsługujących dotychczasową pętlę AE7. Jej modyfikacja umożliwi skrócić o trzy dni czas tranzytu z Szanghaju do Rotterdamu i Hamburga.

Nowa linia w połączeniu Europa – Ameryka Północna (TP16) skróci aż o osiem dni czas tranzytu pomiędzy Azją i wschodnim wybrzeżem USA.

W dodatku Maersk Line połączy linię TP8 z TP3, tj. serwis między Azją i portami zachodniego wybrzeża USA, w nowy serwis – TP8.

MSC planuje obsługiwać pięć serwisów na liniach Azja – zachodnie wybrzeże USA, pięć ze wschodnim wybrzeżem USA i sześć pomiędzy Azją i Europą.

Będą to „bezprecedensowe zmiany w żegludze liniowej”, jak oświadczył przedstawiciel MSC i są odpowiedzią na rekonfigurację pozostałych sojuszy armatorskich, procesy fuzji i przejęć oraz… upadłości.

Warto dodać, że zmiany te dotyczyć będą z pewnością polskich terminali – bezpośrednio DCT Gdańsk, który obsługuje sojusz 2M, jak i dwu terminali w porcie Gdynia – które czekają na ewentualny powrót innych sojuszy, które zmienią swój skład także na wiosnę.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP