XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rosną przeładunki w Euroterminalu w Sławkowie

Rosną przeładunki w Euroterminalu w Sławkowie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rekordowych obrotów spodziewa się w tym roku Euroterminal w Sławkowie (śląskie), gdzie kończy się wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Do końca maja przeładowano tam więcej towarów niż w całym zeszłym roku.

- W ciągu 5 miesięcy wielkość przeładunków osiągnęła prawie 25 tys. kontenerów. W całym ubiegłym roku przeładowano ich ok. 23 tys. Z końcem tego roku, po zakończeniu inwestycji, zdolność przeładunkowa terminalu przekroczy 120 tys. kontenerów - powiedział 26 czerwca Adam Bednarz z Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy terminal.

Przedstawiciele CZH spodziewają się, że w drugim półroczu dynamika wzrostu przeładunków może być jeszcze wyższa.

- Rozmowy z zagranicznymi kontrahentami są na finiszu - zadeklarował Bednarz.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeszcze w tym roku Euroterminal po raz pierwszy ma przyjąć pociąg kontenerowy z Chin. Z czasem ma on mieć stały rozkład jazdy - do przewiezienia jest potencjalnie ok. 4,5 tys. kontenerów miesięcznie. Trasa pociągu będzie biegła przez Chiny, Kazachstan, Rosję i Ukrainę tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem.

Jak poinformował Bednarz, w tym roku w Euroterminalu rośnie nie tylko ilość przeładowywanych kontenerów, ale także towarów masowych (wyroby stalowe, koks, węgiel, ruda, sól drogowa). Do końca maja przeładowano ich 325 tys. ton, o 20 tys. więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym. W całym 2007 r. w Euroterminalu przeładowano ok. 560 tys. ton takich ładunków.

Obecnie w Sławkowie, kosztem blisko 65 mln zł, trwa budowa płyty do przeładunków oraz nowego magazynu. Prace zakończą się do końca roku. Łącznie na rozwój i modernizację terminalu przeznaczono już ponad 100 mln zł.

Przedstawiciele CZH podkreślają, że barierami dla dalszego rozwoju Euroterminalu są m.in. niska przepustowość Linii Hutniczej Szerokotorowej (30 tys. kontenerów rocznie) i długi czas przejazdu pociągu od granicy ukraińskiej (31 godzin dla niecałych 400 km).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rosną przeładunki w Euroterminalu w Sławkowie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!