PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rosnące przewozy wymuszają większe inwestycje PKP Cargo

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
16-03-2018 13:44 |  aktualizacja: 16-03-2018 14:34
Rosnące przewozy wymuszają większe inwestycje PKP Cargo

Gros inwestycji PKP Cargo przeznaczy w tym roku na modernizację taboru

Fot. PKP Cargo

W tym roku grupa PKP Cargo planuje przeznaczyć na inwestycje ponad 1 mld zł. Gros przeznaczone będzie na potrzeby taborowe, ale także udrożnienie przejścia granicznego w Małaszewiczach. Przedstawiciele zarządu spółki zapewniają, że nie jest ono i nie będzie wąskim gardłem na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS).

  • W tym roku grupa PKP Cargo planuje zainwestować dwa razy większą kwotę niż w 2017 r.
  • Struktura nakładów będzie zbliżona do tej z 2017 r., ale wzrosną nakłady na modernizację terminala w Małaszewiczach.
  • Zdaniem przedstawiciel spółki Małaszewicze nie są i nie będą wąskim gardłem na Nowym Jedwabnym Szlaku.
 
W tym 2018 roku grupa przeznaczy na inwestycje kwotę blisko dwukrotnie większa niż w 2017 r. (562 mln zł) i w 2016 r. (533 mln zł). Gros środków skierowane zostanie na tabor, bowiem rosną potrzeby przewozowe - sama spółka PKP Cargo planuje zwiększyć w tym roku wolumen transportu o 4 proc.

Nowe możliwości


- Mamy stabilne podstawy finansowania inwestycji i zakładamy spokojną strukturę ich realizacji – powiedział p.o. prezesa PKP Cargo Krzysztof Mamiński.

Przychody grupy w 2017 roku przekroczyły 4,74 mld zł (wzrost o 7,4 proc.) przy zachowaniu dyscypliny kosztowej – koszt wyniosły 4,58 mld zł (wzrost o 0,9 proc.). W efekcie zysk netto grupy sięgnął 82 mln zł (wobec straty 134 mln zł w 2016 r.).

Grupa ma też 771  mln zł wolnej gotówki i ok. 170 mln zł dostępnych kredytów.

- To dobry wynik dla naszej dalszej ekspansji, także poprzez większe inwestycje – dodał Mamiński.

PKP Cargo przedstawia prognozy finansowe na 2018 r.

Struktura inwestycji


W 2017 roku grupa PKP Cargo 64 proc. nakładów inwestycyjnych (359 mln zł) przeznaczyła  na naprawy okresowe taboru, a 24 proc. (135 mln zł) na zakup i modernizację lokomotyw i wagonów.

Pozostałe środki wydała na budownictwo infrastrukturalne – 6 proc. łącznych nakładów, rozwiązania teleinformatyczne – 3 proc. i pozostałe zadania (4 proc.).

Z informacji Krzysztofa Mamińskiego wynika, że w tym roku zarząd grupy zakłada utrzymanie podobnej struktury nakładów, ale przy większej kwocie. Już ogłosił przetargi na modernizację 100 lokomotyw oraz modernizacje i naprawy wagonów.

- Skoro na ten rok zakładamy zwiększenie wolumenu przewozów tylko spółki PKP Cargo do 111 mln ton, w porównaniu ze 106,8 mln w ub. roku, musimy się do tego przygotować – dodał Mamiński.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP