Rozpoczyna się budowa nowej linii tramwajowej w Krakowie

Rozpoczyna się budowa nowej linii tramwajowej w Krakowie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Prawie 155 mln zł będzie kosztowała budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do ul. Golikówka w Krakowie. W środę przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie podpisali umowę z wykonawcą inwestycji.

Linię tramwajową zbuduje konsorcjum firm ZUE, Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska, które zostało wybrane w międzynarodowym przetargu.

Prezes MPK Julian Pilszczek poinformował, że na przedsięwzięcie, oprócz budowy linii tramwajowej, składa się także budowa kilometrowego odcinka nowej ulicy Kuklińskiego oraz estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i al. Powstańców Wielkopolskich.

Roboty przy budowie nowej linii mogą ruszyć już 21 stycznia. Na realizację całego zadania konsorcjum z ZUE na czele ma 15 miesięcy. Jeszcze jednak w tym roku mieszkańcy Krakowa będą mogli korzystać z pierwszego odcinka nowej linii tramwajowej, który połączy rondo Grzegórzeckie z ul. Nowohucką.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki na wschodnich obrzeżach miasta. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II". W ramach tego projektu zostanie również przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów, wyposażone w klimatyzację.

Wartość całego projektu szacowana jest na ok. 390 mln zł, z czego połowa będzie pochodzić z funduszy unijnych. Druga część zostanie uzyskana z kredytu, jaki krakowskie MPK zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozpoczyna się budowa nowej linii tramwajowej w Krakowie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!