Rozstrzygnięto przetarg na budowę linii tramwajowej w Krakowie

Rozstrzygnięto przetarg na budowę linii tramwajowej w Krakowie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Konsorcjum firm ZUE, Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska wybuduje nową linię tramwajową z ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do ul. Golikówka w Krakowie. Zwycięzca przetargu zaproponował za wykonanie tej inwestycji blisko 155 mln zł.

Jak poinformował PAP w środę Jarosław Sabat z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie (MPK), oferta konsorcjum okazała się najkorzystniejsza spośród sześciu ofert złożonych w międzynarodowym przetargu. Uczestnicy nie złożyli protestów do wyników postępowania, więc po sprawdzeniu procedury w Urzędzie Zamówień Publicznych będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Powinno to nastąpić w ciągu kilku tygodni.

Konsorcjum firm ZUE, Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska za wybudowanie nowego torowiska oraz kilometrowego odcinka ul. Kuklińskiego i estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich zażądało blisko 155 mln zł, czyli o ponad 100 mln zł mniej niż przewidywał kosztorys inwestorski. Termin wykonania to 15 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki na wschodnich obrzeżach miasta. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II".

Oprócz budowy nowej linii w ramach tego projektu zostanie przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację.

Wartość całego projektu szacowana jest na 472 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić z funduszy unijnych. Druga połowa zostanie uzyskana z kredytu, jaki krakowskie MPK zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rozstrzygnięto przetarg na budowę linii tramwajowej w Krakowie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!