PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozwój infrastruktury drogowej w ramach rządowego planu dla gospodarki morskiej

Autor: MorzaiOceany.pl
23-02-2016 10:41
Rozwój infrastruktury drogowej w ramach rządowego planu dla gospodarki morskiej
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Rozwój dróg dojazdowych do portu i oraz rozbudowa infrastruktury wchodzącej w skład europejskich korytarzy transportowych to kolejne deklaracje Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Takie pomysły, jak rozwój nowych korytarzy transportowych bądź przekop przez Mierzeję Wiślaną mogłyby w zauważalny sposób wpłynąć na wymianę towarową między Polską a wschodem Europy czy wyniki przeładunkowe polskich portów.

Duże porty morskie, mające największą rolę w kształtowaniu wysokości przewozów morskich z reguły położone są w ujściach rzek. Droga wodna pełni zarazem funkcję przedłużenia portu. W Polsce sieć autostrad i linii kolejowych nie jest na tyle wydolna, by szybko przewieźć olbrzymią masę towarową, napływającą do portów w Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu. Kontenery znakomicie nadają się do przewozu drogami wodnymi. Są ładunkiem przestrzennym, stosunkowo lekkim i łatwym w transporcie. O ile samochód z naczepą jest w stanie przewieść jedynie 2 kontenery, o tyle jednostka rzeczna operująca na stosunkowo płytkim akwenie przewiezie ich kilkanaście bądź kilkadziesiąt. Jest to możliwe dzięki temu, że transport kontenerów tylko w niewielkim stopniu zwiększa zanurzenie jednostki. Rozważając kwestię połączeń drogowych, łączących główne porty z resztą kraju, należy zastanowić się w jaki sposób przewieźć masę towarową jak najdalej w głąb lądu drogą wodną. Sieć autostrad skoncentrowana w pobliżu głównych polskich portów jest niewielka w porównaniu z siecią dróg wokół Hamburga czy Rotterdamu.

W ciągu maksymalnie paru lat dokończona będzie budowa autostrady A1, która już w tym momencie, mimo swej niekompletności, znacząco poprawiła jakość obsługi trójmiejskich portów. Nieco gorzej wygląda kwestia dokończenia budowy drogi S3 (absolutnie kluczowy odcinek Goleniów – Świnoujście, wciąż nie został zatwierdzony do realizacji, dopiero planowana jest budowa odcinka granicznego do Lubawki i dalszego ciągu tej drogi po stronie czeskiej), ale i tak fakt, że już dziś można przejechać S3 ze Szczecina na Dolny Śląsk, odmienił obsługę zachodniopomorskich portów.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


61 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 234 735 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 708 744 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP