Rusza pierwszy etap wielkiej inwestycji w Porcie Gdańsk

Rusza pierwszy etap wielkiej inwestycji w Porcie Gdańsk
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Doraco rozbuduje Nabrzeże Obrońców Poczty Polskiej oraz Nabrzeże Mew w Porcie Gdańsk. W czwartek władze portu podpisały umowę z firmą. Koszt inwestycji, która ma zostać zrealizowana do końca 2020 r., to 40 mln zł. Jest to pierwsze z kilku zadań w ramach modernizacji Portu Wewnętrznego w Gdańsku.

W ramach prac planowana jest zarówno odbudowa i wzmocnienie nabrzeży, jak i pogłębienie biegnącego wzdłuż nich kanału wodnego.

Wykonawcą prac będzie firma Doraco, której oferta została wybrana spośród w sumie dziewięciu, jakie wpłynęły na przetarg ogłoszony w tej sprawie przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA.

Warta 40 mln zł inwestycja to pierwsze z kilku zadań, jakie zaplanowano do realizacji w ramach większego projektu pt. "Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku".

Port Gdańsk ma otrzymać z UE prawie 119 mln euro na realizację trzech projektów transportowych. Do 2020 r. ma być m.in. zmodernizowany tor wodny i rozbudowane nabrzeża w Porcie Wewnętrznym oraz drogi w Porcie Zewnętrznym. Trzy projekty zgłoszone przez spółkę znalazły się wśród 16 rekomendowanych przez Polskę przedsięwzięć w zakresie transportu, które Komitet Koordynacyjny CEF Transport zatwierdził do dofinansowania ze środków Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF - z ang. Connecting Europe Facility).

Pieniądze mają być przeznaczone na pogłębienie toru wodnego oraz modernizację Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej, Nabrzeża Mew, Oliwskiego, Zbożowego oraz Nabrzeża Dworzec Drzewny w Porcie Wewnętrznym. Port w Gdańsku ma też otrzymać pieniądze na rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym.

W ramach przygotowań do realizacji projektu pod koniec lipca br. ZMPG podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i środowiskowej dla rozbudowy węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej.

Celem planowanych inwestycji jest unowocześnienie infrastruktury i poprawa dostępu do portu zarówno od strony lądu jak i wody.

W ubiegłym roku w gdańskim porcie przeładowano 37,3 mln ton towarów, to o prawie 4 proc. więcej niż w roku 2015. Po raz pierwszy port znalazł się na szóstym miejscu wśród portów na Bałtyku pod względem wielkości przeładunków.

Strategia rozwoju portu do roku 2027, oparta o dane światowe, wykazuje, że w roku 2030 wolumen przeładunkowy Portu Gdańsk może wynieść około 100 mln ton.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rusza pierwszy etap wielkiej inwestycji w Porcie Gdańsk

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!