Na sprzedaż wkrótce trafią PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, Telekomunikacja Kolejowa i Polskie Koleje Linowe. Z kolei poszukiwania inwestora PKP Cargo rozpoczną się w przyszłym roku - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Zdaniem wiceprezes PKP zastąpienie jednego państwowego właściciela PKP Cargo innym właścicielem państwowym nie doprowadzi do korzystnych zmian na rynku. Jak czytamy w dzienniku, oznacza to, że grono potencjalnych nabywców trzeba rozszerzyć: duże spółki kolejowe z Europy raczej nie wchodzą w grę, bo zarówno niemiecka DB Schenker, francuska SNCF albo włoska FS są własnością państwa.
Na sprzedaż, szybciej od Cargo mogą trafić PKP Energetyka i Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Telekomunikacja Kolejowa. Na sprzedaż będzie też wystawiona spółka Polskie Koleje Linowe Z kolei, jak czytamy w "Gazecie" prywatyzacja PKP InterCity musi poczekać na inny moment, gdyż doradca prywatyzacyjny firma konsultingowa PricewaterhouseCoopers rekomendował, by nie rozpoczynać prywatyzacji PKP InterCity, dopóki nie zostanie zmienione otoczenie prawne.
Poza prywatyzacja spółek zależnych, PKP SA wyprzedaje zbędne grunty.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rusza wielka prywatyzacja na kolei