Pierwsi narciarze i turyści wjechali w sobotę nowymi wagonikami kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Modernizacja trwała siedem miesięcy i kosztowała ok. 70 mln zł.
biletowe z holu głównego do nowych pomieszczeń. Rozdzielono także ruch wsiadających i wysiadających z kolejki.
W Kuźnicach, na Myślenickich Turniach i Kasprowym Wierchu wybudowano przesuwane perony. To duże ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, bo kolejka przy wsiadaniu i wysiadaniu jest
unieruchomiona. Tam, gdzie są jakieś różnice poziomów, zastosowano windy hydrauliczne.
Jedną linę nośną zastąpiły dwie z wbudowanymi światłowodami telekomunikacyjnymi. Maszynownia jest skomputeryzowana.
Polskie Koleje Linowe zamierzają wybudować muzeum kolei, gdzie postawiona zostanie podpora, a na linie zawiśnie zabytkowy wagonik starej kolejki. Zrekonstruowana będzie także maszynownia.
Modernizacja kolejki na Kasprowy Wierch PKL trwała siedem miesięcy i kosztowała około 70 mln zł. Zdolność przewozowa w sezonie zimowym wzrosła ze 180 do 360 osób na godzinę. W lecie, zgodnie z decyzją ministra środowiska, na górę wyjeżdżać będzie 180 osób na godzinę.
Ceny biletów, w zależności od sezonu, będą kosztować od 20 do 28 zł. Są też bilety ulgowe i karty dzienne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ruszyła kolej linowa na Kasprowy Wierch