Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ryanair: chcemy rozwijać bazę w Modlinie

Autor: PRTL.pl (Marek Serafin)
10-04-2014 12:03
Ryanair: chcemy rozwijać bazę w Modlinie
Fot. Ardfern/wikimedia, licencja Creative Commons

Modlin wybraliśmy, jako naszą bazę. Chcemy ten port rozwijać. Z dwóch prostych powodów. To prawdziwie tanie lotnisko. A poza tym ludzie muszą się tylko przekonać jak łatwo dostać się do tego portu, dzięki autostradzie - mówi Michael OLeary, Prezes Ryanair w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl.

Zacznijmy od kwestii bardzo ogólnej. Jak wygląda obecnie stan zaawansowania Waszego projektu uruchomienia połączeń dalekiego zasięgu? Czy są jakieś nowe informacje?
- Niestety nie. Nadal przeszkodą jest kwestia pozyskania samolotów dalekiego zasięgu. I to się raczej nie zmieni w ciągu najbliższych 3-4 lat. Musimy czekać, aż Airbus i Boeing zmienią „profil” swoich dostaw samolotów (chodzi przede wszystkim o B787 a w przyszłości o A350 - red.) i zwiększą tempo dostaw, aby zaspokoić czekające w kolejce linie.

A czy podjęliście decyzję w kluczowej sprawie dotyczącej kwestii sposobu sprzedaży podróży dalekiego zasięgu. Chodzi o dylemat czy sprzedawać jedynie trasy bezpośrednie (point-to-point) czy też również podróże tranzytowe - na przykład z Polski przez Stansted do USA?

Zawsze będziemy sprzedawali tylko oddzielne bilety. Jeżeli zdecydujemy się sprzedawać w Polsce bilety do USA to tylko wtedy, gdy utworzymy tu bazę samolotów dalekiego zasięgu. Nie będziemy sprzedawali podróży tranzytowych na przykład przez Stansted.

A jak Pan ocenia obecny stan Waszego projektu wejścia na rynek podróży domestic w Polsce?

- Myśmy tak naprawdę dopiero zaczęli. Oferujemy teraz z Warszawy/Modlina tylko po jednym rejsie, w środku dnia, do Gdańska i Wrocławia. Dzięki bazom w Modlinie i Gdańsku będziemy mogli je zastąpić dwoma rejsami dziennie rano i wieczorem.

A czy macie już jakieś skonkretyzowane plany dotyczące nowych połączeń domestic w Polsce?

Tak.

A czy mógłby Pan coś o nich powiedzieć?

- Niestety nie. Nasze plany na to lato dotyczyły uruchomienia pierwszych rejsów domestic. Nawet w środku dnia. Ale nie mamy teraz bazy w Gdańsku, nie mamy bazy w Modlinie. W zimie sytuacja ulegnie zmianie. Wtedy będziemy mogli połączyć więcej polskich miast. Ale wciąż mamy za mało samolotów. To, co prawdopodobnie się wydarzy to, że od lata 2015 uruchomimy z Modlina dwie nowe trasy krajowe. A od zimy 2015/16 będziemy oferowali 6 a może nawet 8 tras krajowych.

Jednym z prawdopodobnych połączeń jest chyba Szczecin - bardzo oddalony od Warszawy?

- Na pewno. Ale jest kilka „logicznych” tras. Wielu ludzi mówi nam, że nie powinniśmy latać z Modlina do Krakowa, bo miasto jest dobrze połączone z Warszawą dzięki pociągowi i autostradzie, ale jest kilka innych. Popatrz na Rzeszów i właśnie na Szczecin. Jest też popyt na przeloty na trasach regionalnych - nie tylko do Warszawy. To będzie możliwe, kiedy są już bazy w Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Rejsy z pominięciem Warszawy. To, czego nie wykonuje zbyt efektywnie Eurolot.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 543 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP