Irlandzka linia lotnicza Ryanair jeszcze w środę rozpocznie wypłatę pierwszych 63 tys. odszkodowań pasażerom, którym odwołała loty. Firma zapowiedziała, że dziś też zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach 175 tys. podróżnym.
- Zmiany dotknęły łącznie 315 tys. pasażerów Ryanair. Wszystkim zaproponowano loty zastępcze, lub odszkodowania.
- W środę, do końca dnia Ryanair zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach dla 175 tys. osób.
- Także w środę do końca dnia rozpocznie się proces wypłaty pierwszych 63 tys. odszkodowań (ponad 20 proc. wszystkich, którym loty anulowano).
- Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane - łącznie 315.000 osób - w poniedziałek 18 września otrzymali pocztą elektroniczną informacje o zmianach. Zaoferowano im loty zastępcze lub odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem EU 261 - czytamy w środowym komunikacie Ryanaira.
Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)
Jak przekazał przewoźnik, liczba osób, którym odwołano rejsy, jest niższa niż pierwotnie zakładano, tj. 390 tys.
- W środę, do końca dnia Ryanair zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach dla 175.000 osób - ponad 55 proc. wszystkich, których loty anulowano - czytamy.
Ponadto, także w środę do końca dnia "rozpocznie się proces wypłaty pierwszych 63.000 odszkodowań (ponad 20 proc. wszystkich, którym loty anulowano) - zaznaczono.
Jak dodano, do końca tygodnia, a więc w ciągu sześciu dni od anulowania lotów, Ryanair przeanalizuje ponad 300.000 połączeń zastępczych i przedstawi je klientom, alternatywnie zaproponuje także wypłatę odszkodowania.
Zobacz: Ryanair odwołuje setki lotów. Zobacz, które samoloty nie wystartują
- Cały czas pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji. Zatrudniliśmy dodatkowych pracowników do działu Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo w jakim zakładamy rezerwacje na loty zastępcze oraz przyjmujemy wnioski o wypłatę odszkodowań. Zakładamy, że na większość zapytań o loty zastępcze oraz odszkodowania odpowiemy jeszcze w tym tygodniu - powiedział cytowany w komunikacie Kenny Jacobs z Ryanaira.
Wyjaśnił, że zdecydowana większość wszystkich zgłoszeń rozpatrywana jest w trybie online. - Nasze linie telefoniczne są często zajęte z uwagi na ilość połączeń, podobnie jest w przypadku komunikatorów internetowych, gdzie nasi pracownicy stale odpowiadają na zgłoszenia - podkreślił.
Więcej tekstów na ten temat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ryanair: jeszcze w środę rozpoczniemy wypłatę odszkodowań