Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ryanair rzuca rękawicę LOT

Autor: PAP
03-09-2009 15:24
Ryanair rzuca rękawicę LOT

Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair chcą w 2011 roku prześcignąć LOT pod względem liczby przewiezionych pasażerów do i z Polski - zapowiedział w czwartek w Krakowie dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Ryanair, Laszlo Tamas.

Ryanair, który operuje z dziewięciu najważniejszych polskich lotnisk - poza stołecznym Okęciem - zakłada, że w tym roku przewiezie swoimi samolotami 2,9 mln pasażerów.
"Cel na ten rok to 2,9 mln pasażerów, ale nie wykluczamy nawet przekroczenia granicy 3 mln osób" - zaznaczył Tamas.

Dla porównania narodowy przewoźnik LOT w zeszłym roku zanotował 3,97 mln pasażerów na trasach do i z Polski.

Najważniejsze polskie porty dla irlandzkiego przewoźnika to Wrocław i Kraków, w których przekroczył już po 2 mln przewiezionych pasażerów od momentu rozpoczęcia lotów. W sumie z dziewięciu lotnisk linie oferują 67 połączeń, z czego 12 to nowe trasy uruchomione w tym roku.

W Polsce przedstawiciele Ryanair narzekają przede wszystkim na wysokie opłaty nawigacyjne na lotniskach, pobierane przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, które - ich zdaniem - należą do najwyższych w Europie.

Jak zaznaczył Tamas, opłaty te są jednym z ważniejszych czynników opóźniających decyzję przewoźnika o zlokalizowaniu w Polsce jednej ze swoich europejskich baz operacyjnych.

"W sprawie bazy cały czas rozmawiamy z zarządami różnych lotnisk w m.in. Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku. Dla nas najważniejszy jest koszt, który musi być jak najniższy" - dodał przedstawiciel linii.

Irlandczycy postulują, by opłaty nawigacyjne pobierane przez PAŻP zostały obniżone przynajmniej do średniego europejskiego poziomu. Chodzi o opłaty za pomoc w lądowaniu lub starcie samolotu, jaką od przewoźników pobiera PAŻP.

W 2008 roku PAŻP wprowadził przepisy, które spowodowały, że opłaty w portach regionalnych wzrosły o 960 proc. w porównaniu z 2007 r. Agencja tłumaczyła wówczas, że stawki te muszą być równe faktycznym kosztom poniesionym w trakcie usługi doprowadzenia samolotu do wylądowania lub do startu. "Przed 2008 rokiem były one niższe, ale dlatego, że były subsydiowane przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze" - argumentowała Agencja.

PAŻP od stycznia br. na lotniskach regionalnych, gdzie zapewnia służby kontroli ruchu lotniczego, obniżył stawki. Wynoszą one 888,71 zł (w ub.roku było to blisko 950 zł). Przewoźnicy korzystający z warszawskiego lotniska Okęcie płacą 610,23 zł (w ub.roku było ok. 550 zł).

Dyrektor Ryanair zapowiedział też, że linia wystąpi do polskich instytucji samorządowych z regionów, w których jest obecna, z propozycją przeprowadzenia wspólnych kampanii promujących polskie miasta i województwa.

Ryanair to największa europejska niskokosztowa linia lotnicza. Na ten rok prognozuje zwiększenie liczby przewiezionych pasażerów do około 67 mln. Przewoźnik posiada flotę ponad 200 samolotów, które stacjonują w 34 bazach na całym kontynencie.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 227 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP