XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rynek podróży służbowych rozkwita

Rynek podróży służbowych rozkwita
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Liczba pracowników odbywających podróże służbowe w 2014 roku ma być wyższa o ok. 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Tendencja wzrostowa ma się utrzymywać przez kolejne lata. Rosną także budżety firm przeznaczane na noclegi, od 3 proc. do 5 proc. - wynika z raportu Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi, przygotowanym przez Grupę Hotelową Orbis.

Badanie przyniosło optymistyczny sygnał o wzroście o 2 proc. potrzeb noclegowych dla realizacji podróży służbowych firm w Polsce. Potencjalny roczny wolumen budżetu przeznaczonego na noclegi wzrósł w stosunku do roku poprzedniego od 3proc. do 5 proc. w zależności od badanej firmy, przy jednocześnie występującej w polityce firm presji na redukowanie kosztów.

Roczny wolumen kosztów zaplanowanych na rok 2014 noclegów wynosił najczęściej powyżej 1,5 mln zł (21proc.firm) oraz od 751 tys. zł do 1 miliona (19proc. firm). Najczęściej stosowaną formą rozliczenia podróży służbowych z pracownikami jest pełny zwrot kosztów (60proc.), diety (19proc.) oraz służbowa karta kredytowa (16proc.) Jak wykazało badanie Trendów w zarządzaniu podróżami służbowymi najczęściej podróżujące osoby w firmach zajmują stanowiska: top managementu, handlowca, marketingowca, pracownika operacyjnego, specjalisty.

71 proc. badanych firm posiadało osobę dedykowaną do zarządzania budżetem hotelowym, byli to przede wszystkim travel manager (TM) (34proc.), dyrektor działu zakupów (19proc.) oraz zarząd (10proc.). W firmach, w których nie ma osoby zajmującej się zarządzaniem budżetem hotelowym, dyspozycje wydaje zarząd (14proc.) bądź wyższa kadra zarządzająca (11proc.). W strukturach firm travel manager jest najczęściej pracownikiem działu zakupów (15proc.).

W 45proc. badanych firm funkcjonują podstawowe wytyczne dotyczące wybranych elementów podróży służbowych m.in. w zakresie: rezerwacji hotelowych, biletów lotniczych czy raportowania, natomiast 44 proc. ankietowanych podmiotów wykazuje ustrukturyzowaną politykę podróży.

Kluczowe cele travel managerów na 2014 rok to: optymalizacja kosztów podróży (64proc.), poprawa efektywności systemów raportowania (43proc.) oraz promocja korzyści wynikających z polityki podróży wśród pracowników (36proc.).

Więcej szczegółów na temat badania: w serwisie www.propertynews.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek podróży służbowych rozkwita

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!