Są dodatkowe warianty przebiegu S7 w okolicy Poradowa

Są dodatkowe warianty przebiegu S7 w okolicy Poradowa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W wyniku konsultacji z mieszkańcami GDDKiA opracowała dodatkowe dwa warianty przebiegu drogi ekspresowej S7 w okolicy Poradowa w Małopolsce. Pierwotna decyzja środowiskowa dla tego odcinka została uchylona po zaskarżeniu jej do sądu przez osoby tam mieszkające.

  • Tzw. odcinek poradowski w powiecie miechowskim liczy ponad 5 km od węzła Miechów do węzła Szczepanowice (bez węzła). Wchodzi on w skład jednego z trzech odcinków inwestycyjnych, na jakie została podzielona budowa drogi S7 na północ od Krakowa.
  • Protesty mieszkańców wsi Poradów dotyczące fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Skutkowało to opracowaniem przez projektantów kolejnych wariantów przebiegu tej trasy, które poddawane są konsultacjom z mieszkańcami.
  • Według zapowiedzi GDDKiA z zaprezentowanych wariantów trzeba będzie wybrać dwa, które zostaną złożone we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla tej części drogi ekspresowej S7.

W styczniu tego roku do konsultacji z mieszkańcami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła osiem wariantów przebiegu tej trasy.

- Po spotkaniu mieszkańcy mogli wypełnić ankiety. Złożone ankiety zostały przeanalizowane i projektant przygotował jeszcze dodatkowe dwa warianty przebiegu trasy, w taki sposób, aby zminimalizować ingerencję w istniejącą zabudowę - powiedziała w czwartek rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut.

Warianty te zostaną przedstawione mieszkańcom na ponownym spotkaniu w poniedziałek w Miechowie.

Tzw. odcinek poradowski w powiecie miechowskim liczy ponad 5 km od węzła Miechów do węzła Szczepanowice (bez węzła). Wchodzi on w skład jednego z trzech odcinków inwestycyjnych, na jakie została podzielona budowa drogi S7 na północ od Krakowa.

Protesty mieszkańców wsi Poradów dotyczące fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Skutkowało to opracowaniem przez projektantów kolejnych wariantów przebiegu tej trasy, które poddawane są konsultacjom z mieszkańcami.

Według zapowiedzi GDDKiA z zaprezentowanych wariantów trzeba będzie wybrać dwa, które zostaną złożone we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla tej części drogi ekspresowej S7.

Aby nie opóźniać inwestycji, po wyroku sądu uchylającym decyzję środowiskową odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice) o długości ok. 23,3 km został dodatkowo podzielony na dwie części inwestycyjne. Fragment od granicy województwa do węzła Miechów - zgodnie z podpisaną umową - do końca sierpnia tego roku ma mieć wykonany projekt budowlany i uzyskaną decyzję zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Dla części drugiej tzw. poradowskiej planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej.

Prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części realizacyjne. Są to: odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) - długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) - długości ok. 14 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) - długości ok. 18 km.

Na początku stycznia tego roku została podpisana umowa z wykonawcą budowy odcinka od węzła Szczepanowice do węzła Widoma. Wykona go firma Mota-Engil Central Europe kosztem ponad 508 mln zł. Prace powinny zostać ukończone w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy.

W przypadku odcinka trzeciego od Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) do węzła Widoma (bez węzła) na początku marca został rozstrzygnięty przetarg na wykonawcę, w którym wybrano włoską firmę Salini Impregilo. Za zaprojektowanie i wybudowanie ok. 18-km odcinka zaproponowała ona ponad 1,072 mld zł. Zadanie ma zostać wykonane w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Obecnie w Małopolsce trwa budowa trzech odcinków górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 między Lubniem a Rabką w Małopolsce. Na liczącej 16,7 km trasie powstaje najdłuższy w Polsce, ponad 2-km tunel. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała - Chabówka. Budowa poszczególnych odcinków tej trasy powinna się zakończyć w latach 2018-2021.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce przebiegającym od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wynosi ok. 720 km. Nową trasę w większości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk deklarował w tym roku, że cała droga ekspresowa S7 wiodąca od Trójmiasta, przez Warszawę, Kraków do Rabki będzie gotowa w 2022 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Są dodatkowe warianty przebiegu S7 w okolicy Poradowa

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!