Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes UOKiK. Spółka Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów. Sąd podtrzymał również nałożoną przez Urząd karę finansową.
Z informacji zebranych przez Urząd w toku prowadzonego postępowania wynika, że konsument, który kupił bilet jednorazowy nie miał możliwości zmiany warunków umowy, np. godziny wyjazdu, po rozpoczęciu "terminu ważności biletu" określonego przez przewoźnika. Kupując nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem bilet podróżny musiał liczyć się z tym, że w przypadku nagłej zmiany godziny wyjazdu jego zwrot lub wymiana nie będą możliwe poza terminami sztywno wyznaczonymi przez spółkę. Zdaniem Urzędu jest to praktyka nieuczciwa.
Zgodnie z przepisami dopóki konsument nie zajmie miejsca w pociągu możliwe jest dokonanie każdej zmiany związanej z terminem, godziną wyjazdu, trasą bądź klasą. Może również odstąpić od umowy - wtedy powinien otrzymać zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanego świadczenia.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Przewozy Regionalne od tej decyzji. Spółka będzie musiała zmienić swój regulamin oraz zapłacić karę finansową w wysokości 100 tys. złotych. SOKiK zgodził się z argumentacją Urzędu, że postanowienia regulaminu są niezgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy prawo przewozowe.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sąd potwierdził decyzję UOKiK ws. kary dla Przewozów Regionalnych