Polskie firmy wynajmu długoterminowego mają przed sobą kilka lat rozwoju nie tylko ilościowego, ale i jakościowego.
Według szacunków Instytutu Analiz Rynku Flotowego FlotaMonitor w Polsce jest zarejestrowanych ok. 115 tys. aut obsługiwanych przez firmy z sektora CFM. Przedstawiciele branży uważają, że to nie koniec hossy. Przewidują, że najbliższe trzy lata będą dla firm CFM równie dobre. Z międzynarodowego badania Barometr Corporate Vehicle Observatory, którym objęto menedżerów z dziewięciu europejskich krajów (Belgii, Czech, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Polski, Portugalii, Szwajcarii i Włoch), wynika, że w Polsce wskaźnik optymizmu wynosi 37 proc. W zajmującej w tym rankingu drugie miejsce Belgii osiąga on poziom 31 proc. - czytamy w "Rz".
Autorzy CVO zauważają, że polski rynek różni się od rozwiniętych z Europy Zachodniej nie tylko znacznie szybszym przyrostem, ale i stopniem wykorzystania dodatkowych usług firm CFM. W przypadku najbardziej podstawowych, jak 24-godzinna pomoc drogowa, naprawy bieżące, wymiana i przechowywanie opon, ubezpieczenia, dostarczenie samochodu zastępczego, stopień wykorzystania nie odbiega od średniej europejskiej - napisała "Rz".
Natomiast polscy klienci dużo rzadziej od zachodnich kolegów korzystają z bardziej zaawansowanych usług, jak raportowanie online o stanie floty lub zarządzanie kartami paliwowymi. Zaledwie co setna z badanych działających w Polsce firm korzysta z usług doradczych, które pomagają w tworzeniu i zarządzaniu flotą. Taki sam odsetek dotyczy firm stosujących raportowanie online. Tylko 3 proc. wykorzystuje wiedzę i możliwości przedsiębiorstw z branży CFM do zarządzania kartami paliwowymi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Samochód dla firmy: tylko najem