XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Samoobsługowa odprawa pasażerska na warszawskim lotnisku

Samoobsługowa odprawa pasażerska na warszawskim lotnisku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Port Lotniczy w Warszawie uruchomił we wtorek cztery samoobsługowe stanowiska do odpraw pasażerskich. Punkty usytuowane są w hali odpraw nowego budynku terminalu i na razie mogą z nich korzystać wyłącznie pasażerowie linii Lufthansa.

Jak poinformowały w komunikacie Porty Lotnicze, docelowo w warszawskim porcie lotniczym uruchomionych zostanie osiem punktów do samoobsługowej odprawy (self check-in).

Kioski do samoobsługowej odprawy umożliwiają pasażerom podróżującym z bagażem podręcznym odprawę bez konieczności zgłaszania się do tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in). Pozwalają ponadto na automatyczne wydrukowanie karty pokładowej na podstawie danych z biletu. Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu.

Cytowany w komunikacie rzecznik Portów Jakub Mielniczuk powiedział, że kioski samoobsługowe są rozwiązaniem stosowanym na większości dużych lotnisk. Pozwalają uprościć obsługę pasażerów i odciążyć tradycyjne punkty odpraw, a w efekcie przyspieszyć formalności w tej części podróży. W pierwszym etapie, z samoobsługowej odprawy w kioskach należących do lotniska, mogą korzystać wyłącznie pasażerowie linii lotniczej Lufthansa, która jako pierwsza stworzyła aplikację uruchamiającą system dla swoich pasażerów. "W najbliższym czasie spodziewane jest wprowadzenie usługi self check-in również przez innych przewoźników korzystających z Lotniska Chopina" - czytamy w komunikacie.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zajmuje się m.in: budową, modernizacją i eksploatacją lotnisk komunikacyjnych oraz lotniczych urządzeń naziemnych; budową, rozbudową i utrzymaniem dworców lotniczych i innych obiektów zaplecza portowego oraz świadczeniem usług na rzecz pasażerów linii lotniczych. W ramach swojej działalności, PPL zarządza trzema portami lotniczymi: w Warszawie, Rzeszowie i Zielonej Górze. W pozostałych posiada udziały.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Samoobsługowa odprawa pasażerska na warszawskim lotnisku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!