Jeszcze w tym roku firma rozpocznie pierwsze prace budowlane, mające na celu utwardzenie nawierzchni terminala umożliwiające wysokie składowanie kontenerów morskich.
W chwili obecnej pojemność składowa terminala wynosi 800 TEU, docelowo będzie to 1600 TEU. Dla potrzeb składowania stali w kręgach Schavemaker planuje budowę magazynu z możliwością wjazdu do niego 300 metrowego składu pociągu.
Schavemaker Cargo zarządza terminalem od grudnia 2007, kiedy to firma PROKONT z Gdyni sprzedała teren z położoną na nim bocznicą kolejową współwłaścicielowi holenderskiej Grupy Schavemaker – panu Hendricusowi Schavemakerowi. Terminal położony pomiędzy autostradą A4 oraz linią kolejową Wrocław – Jelenia Góra specjalizuje się w obsłudze ładunków skonteneryzowanych oraz w przeładunkach stali w kręgach.
Jak podkreśla Aleksandra Kocemba, Manager ds. Sprzedaży i Marketingu, terminal jest bocznicą publiczną, do której dostęp ma każdy przewoźnik kolejowy.
Firma we współpracy z Willy Petersen Spedition z Hamburga oraz CTL Logistics planuje otwarcie pierwszego połączenia kolejowego z Kątów Wrocławskich do Bremerhaven i Hamburga. Pociąg obsługujący ładunki skonteneryzowane ruszy 2 lipca 2008 i będzie kursował na tym odcinku trzy razy w tygodniu. Dzięki stale się powiększającemu taborowi własnych naczep podkontenerowych Schavemaker Cargo zapewni klientom połączenia dowóz kontenerów pod wskazany przez nich adres. Firma oferuje również połączenia do portów w Gdyni, Gdańsku i Szczecinie oraz pracuje nad uruchomieniem kolejnych połączeń.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Schavemaker Cargo oficjalnie otwiera terminal w Kątach Wrocławskich