Możliwość finansowania przez samorządy międzywojewódzkich przejazdów kolejowych - zakłada przyjęta przez Senat poprawka do nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym.
Połączenia międzyregionalne finansowane są z budżetu centralnego.
Jednak według autora poprawki Przemysława Alexandrowicza (PiS), nie jest to rozwiązanie racjonalne, ponieważ doprowadzi do wyeliminowania części bezpośrednich połączeń między sąsiednimi regionami. Według przytoczonego przez niego przykładu, zamiast bezpośredniego połączenia Bydgoszcz-Poznań, powstaną dwa połączenia: z Bydgoszczy do Mogilna i z Mogilna do Poznania.
- Jeśli samorządy chcą obsługiwać pewne lokalne połączenia, jeżdżące trochę dalej za granicę województw, należy im to umożliwić - uzasadniał wcześniej Alexandrowicz. Senat podzielił
jego opinię.
Ustawa o transporcie kolejowym zakłada uproszczenie procedur w inwestycjach na liniach kolejowych. Przewiduje ustanowienie szybkiej ścieżki inwestycyjnej w przypadku linii kolejowych o
znaczeniu państwowym, co ma w szybkim czasie poprawić wykorzystanie środków unijnych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Senat o finansowaniu przewozów kolejowych