- Koleje w Polsce nadal nie mają długookresowej wizji rozwoju, a ich główne inwestycje to program modernizacji wybranych fragmentów istniejącej sieci, z ewentualną niewielką korektą parametrów technicznych. To sytuacja odmienna niż w przypadku infrastruktury drogowej, gdzie powstają nowe autostrady, drogi ekspresowe i obwodnice miast, tworząc znacznie nowocześniejszą i coraz bardziej spójną sieć, która zwiększa konkurencyjność transportu samochodowego – mówi Jakub Majewski, prezes Fundacji Pro Kolej.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sieć kolejowa nadal nie będzie spójna. Przegrywa z samochodami