Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sieć odbierze klientów Poczcie Polskiej

Autor: Gazeta Prawna
06-06-2008 07:08

Borykająca się z coraz większymi kłopotami wewnętrznymi, oraz narastająca konkurencją prywatnych firm Poczta Polska nie dostrzega kolejnego niebezpieczeństwa. Tym razem cios dla narodowego operatora nadchodzi z najmniej oczekiwanej, bo… wirtualnej rzeczywistości.

Poczta nie ma danych o liczbie przesyłanych rocznie rachunków i faktur, gdyż przesyłane są w zamkniętych kopertach. Trudno zatem oszacować, jakie byłyby straty Poczty, gdyby dostawcy usług masowych zrezygnowali chociażby w połowie z przesyłania rachunków drogą papierową
Chodzi o opłaty domowych rachunków – za telefon, gaz, mieszkanie, różnego rodzaju abonamenty, za które wielu Polaków już teraz płaci nie w kasie instytucji, ale korzystając z usług swojego banku. Jak twierdzą rozmówcy GazetyPrawnej.pl, proces odchodzenia Polaków od okienek pocztowych będzie się nasilać. Do firm, które już na własną rękę stworzyły rozwiązania faktur elektronicznych dołączyć ma wkrótce Krajowa Izba Rozliczeniowa, oferująca usługę opłaty rachunków w swoim systemie. Jak twierdzą jej przedstawiciele, w czerwcu wdroży swój projekt i po przetestowaniu, faktury domowe w formie elektronicznej będą mogły trafiać do klientów. I jeśli odbiorcy gazu, prądu czy opłacający czynsze, wybiorą tę usługę, narodowy operator pożegna się z milionami swoich klientów.

A problem nie jest błahy. Sama tylko Telekomunikacja Polska ma ok. 7 mln klientów, co oznacza, że rocznie ma do przesłania ponad 80 mln faktur. Rachunki za prąd, za który płaci miliony gospodarstw domowych to również miliony faktur. RWE STOEN co roku sprawdza ok. 2,7 mln liczników, co oznacza ok. 2,8 mln przesyłek do klientów. W takiej przesyłce mogą się mieścić trzy faktury, jeśli klient rozliczany jest za prąd raz na pół roku. Po Polsce krążą też miliony opłat za gaz. Za każdą fakturę Poczta Polska pobiera opłatę. Rocznie są to setki milionów złotych, zatem im mniej faktur, tym mniejsze wpływy do kasy firmy.

Poczta, jak na razie bagatelizuje problem - w biurze prasowym powiedziano portalowi finansowemu GazetaPrawna.pl, że Poczta nie ma danych o liczbie przesyłanych rocznie rachunków i faktur, gdyż przesyłane są w zamkniętych kopertach. Trudno zatem oszacować, jakie byłyby straty Poczty, gdyby dostawcy usług masowych zrezygnowali chociażby w połowie z przesyłania rachunków drogą papierową.

Tymczasem Krajowa Izba Rozliczeniowa, normalny wszak podmiot gospodarczy działający na rynku, nie zamierza przesypiać swojej szansy. Izba, która swój pomysł na faktury elektroniczne przedstawiła w grudniu 2007, korzysta z tego, że jako jedyna w Polsce pośredniczy w transakcjach między bankami, co oznacza, że każda płatność płynąca z rachunku na rachunek i tak przechodzi przez systemy KIR.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 295 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP