XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Siedem grzechów głównych przewoźników

Siedem grzechów głównych przewoźników
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Choć Inspekcja Transportu Drogowego karze nieuczciwe firmy mandatami, wciąż nie brakuje takich, którym się spieszy za bardzo i nagminnie łamią przepisy.

Jak twierdzi Alvin Gajadhur z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, najczęstszym wykroczeniem kierowców jest nieprzestrzeganie przepisów dotyczących czasu pracy. - Kierowcy, którzy prowadzą samochody bez odpoczynku, powodują bardzo duże zagrożenie. Przemęczenie jest tak samo niebezpieczne, jak picie alkoholu - tłumaczy na łamach "Pulsu Biznesu" Alvin Gajadhur.

Na porządku dziennym jest też "poprawianie" tachografów przez kierowców albo przewoźników. Mimo że kary za wyłączanie urządzenia albo podłączanie do niego innych sprzętów fałszujących zapis mogą wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych, wciąż nie brakuje "majsterkowiczów".

Zmorą inspektorów są przewoźnicy działający w szarej strefie. Lista ich wykroczeń jest długa: przewożenie zbyt dużej liczby pasażerów, zły stan techniczny pojazdów, nieprzestrzeganie rozkładów jazdy. Ponadto, oczywiście przekraczanie dozwolonej prędkości - czytamy w "PB".

- Busy przewożące pasażerów często osiągają prędkość nawet 150 km/h, dwukrotnie przekraczając dozwolony limit. Są nieuczciwą konkurencją dla przestrzegających przepisów przewoźników - wyjaśnia w dzienniku Alvin Gajadhur.

Innym, dość częstym naruszeniem przepisów jest niewłaściwe przewożenie materiałów niebezpiecznych. Od "ulepszania" tachografów i niewłaściwego przewożenia materiałów niebezpiecznych dużo powszechniejsze są pospolite wykroczenia.

- Kierowcy ciężarówek często łamią przepisy kodeksu drogowego. Żeby wykrywać takie przypadki, Paweł Usidus, główny inspektor transportu drogowego, podjął starania o wyposażenie każdego z wojewódzkich inspektoratów w wideorejestratory montowane w nieoznakowanych pojazdach. Na razie takie urządzenia mają trzy województwa: śląskie, zachodniopomorskie i świętokrzyskie. Reszta powinna je otrzymać już niedługo. Na pewno wykroczeń jest mniej niż kilka lat temu. Kontrole sprawiają, że przewoźnicy zaczęli bardziej dbać o bezpieczeństwo. Jest jednak jeszcze dużo do zrobienia - podsumowuje w "Pulsie Biznesu" Alvin Gajadhur.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Siedem grzechów głównych przewoźników

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!