Słaba dostępność komunikacyjna w północnej części województwa świętokrzyskiego sprawia, że Ostrowiec Świętokrzyski, Starachowice i Skarżysko-Kamienna nie mają decydującego wpływu na rozwój gospodarczy województwa świętokrzyskiego?
Województwo świętokrzyskie jest położne poza planowanym układem autostrad, zaś trasy szybkiego ruchu w województwie ograniczone są do budowy drogi S-7. Stąd też strategicznego wymiaru dla dawnego COP nabiera droga krajowa nr 42, dwujezdniowa na odcinku Skarżysko Kamienna – Opatów. Korytarz przechodzi przez dziewięć miast i gmin. Są to Skarżysko – Kamienna, Wąchock, Starachowice, Brody, Kunów, Ostrowiec Świętokrzyski, Bodzechów, Sadowie, Opatów.
- Realizacja tej inwestycji wpłynie na poprawę przepustowości i skrócenie czasu przejazdu w kierunku wschód-zachód, co przede wszystkim zapewni usprawnienie połączenia naszych miast z resztą kraju poprzez lepsze skomunikowanie z drogami ekspresowymi nr 7 i 74. Nie można zapominać o poprawie warunków bezpieczeństwa ruchu, jakości podróżowania i obniżeniu kosztów transportu drogowego oraz poprawie warunków ekologicznych. Jednak najważniejszym efektem będzie udostępnienie terenów przemysłowych w Ostrowcu Świętokrzyskim, Starachowicach i Skarżysku - Kamiennej oraz terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej ,,Starachowice” co pozwoli na wzrost ich aktywności gospodarczej. Droga tej klasy jest zatem warunkiem koniecznym do pozyskiwania kapitału inwestycyjnego dla regionu – wyjaśnia prezydent Wilczyński
Prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego zabrał głos w sprawie S-42, ponieważ na liście indykatywnej kluczowych projektów w Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 znalazł się tylko 12 km odcinek w ramach zadania pt. ,,Budowa obwodnicy Wąchocka w ciągu drogi krajowej nr 42”.
- Planowana inwestycja rozpoczyna się za granicami administracyjnymi Skarżyska-Kamiennej i w całości przebiega przez teren miasta i gminy Wąchock. Natomiast szanse na zrealizowanie starachowickiego odcinka są niewielkie. Wynika stąd jasno, że dalsza budowa drogi nr 42 będzie możliwa najwcześniej po 2012 roku. Ta inwestycja nadal znajduje się w rządowym programie budowy dróg, jednak nie wskazano w nim źródeł finansowania. Jeszcze większe obawy dotyczą odcinka przechodzącego obok Ostrowca Świętokrzyskiego do Opatowa – podkreśla Jarosław Wilczyński.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Słabe drogi hamują rozwój dawnego Centralnego Okręgu Przemysłowego