Koncern logistyczny Neptune Orient Lines (NOL) z siedzibą w Singapurze w 2015 roku miał 707 mln USD zysku netto, przy 250 mln dolarów strat w 2014 roku.
Przychody grupy NOL w 2015 roku wyniosły 6,02 mld USD i były o ponad 30 proc. mniejsze rok/roku.
NOL znajduje się w końcowym etapie rozmów w sprawie zbycia jej głównej części, linii żeglugi kontenerowej APL.
Potencjalnym kupcem jest trzecia największa na świecie linia kontenerowa, francuska CMA CGM, która dzięki tej akwizycji ma szansę wyraźnie zbliżyć się potencjałem przewozowym do dwu największych przewoźników - Maersk Line i MSC.
APL dysponuje flotą o pojemności ok. 630 tys. TEU, a CMA CGM - 1,8 mln TEU. Ale pod względem liczby kontenerowców, CMA CGM ma szanse prześcignąć MSC.
Sama spółka APL przewiozła w 2015 roku prawie 2,5 mln FEU (kontenerów 40. stopowych), o 12,6 proc. mniej rdr. Jej przychody wyniosły 5,4 mld USD i były mniejsze o 23,8 proc. rdr, a zysk operacyjny na tej działalności (EBIT) był ujemny 38 mln USD.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Słabe wyniki NOL przybliżają do transakcji z CMA CGM