PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Słynne za wysokie piętrusy już jeżdżą

Autor: Dziennik Polska
02-09-2008 12:15

Nowe pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły pierwszych pasażerów. Na razie kursują do Radomia, Skarżyska-Kamiennej i Siedlec. Niestety nie zatrzymują się na większości stacji w centrum Warszawy.

Omijają przystanki Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion. Z Dworca Zachodniego jadą jak pociągi ekspresowe, torami dalekobieżnymi przez Warszawę Centralną - pisze "Dziennik Polska".
Podróżni, którzy chcą dostać się do Śródmieścia, muszą przesiadać się na Dworcu Zachodnim do pociągów jadących torami podmiejskimi.

W środku składu na obu poziomach pasażerowie siedzą na miękkich, wygodnych siedzeniach. Wnętrze jest schludne i pachnie nowością. Dzięki kamerom monitoringu jest bezpieczniej niż w starych składach z lat 60.

Z pociągów piętrowych zadowoleni są również kolejarze. - Jest w nich dużo więcej miejsca niż w starych - zauważa Piotr Kaczor, konduktor z wieloletnim stażem. Na razie pracownikom Kolei Mazowieckich pomagają serwisanci z Niemiec. - Uczymy polskich kolegów, jak je obsługiwać - mówi Thimas Gregori z Bombardiera, producenta wagonów.

Mimo że pasażerom podobają się nowe składy, mają one poważną wadę. W środku nie ma stojaków na rowery, a w przedsionku przy drzwiach jest na nie za mało miejsce. Łatwo tworzy się tam tłok, przez który trudno przejść. Wystarczą dwie osoby z rowerami, żeby zablokować przejście.

- Wygląd wnętrza i komfort podroży jest nieporównywalnie lepszy. Nie rozumiem tylko, czemu nie ma tu stojaków na rowery, a w starych składach są - żali się Bartek Foryszewski, który musiał ustawić swój rower w przejściu.

Koleje Mazowieckie kupiły 37 wagonów piętrowych. Wydały na to ponad 250 mln zł. Niestety zamówienie nie obejmowało zakupu lokomotyw. Żeby składy wyjechały na tory, spółka musiała je wypożyczyć. Ogłosiła na nie przetarg, w którym wystartował jeden oferent - PKP Cargo.

Za dwuletnią dzierżawę elektrowozów z lat 60. Koleje Mazowieckie zapłaciły 35 mln zł. Oprócz tego wojewódzki przewoźnik na własną rękę musiał znaleźć maszynistów, którzy mają uprawnienia do prowadzenia wypożyczonych lokomotyw.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 552 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.