Słynne za wysokie piętrusy już jeżdżą

Słynne za wysokie piętrusy już jeżdżą
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nowe pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły pierwszych pasażerów. Na razie kursują do Radomia, Skarżyska-Kamiennej i Siedlec. Niestety nie zatrzymują się na większości stacji w centrum Warszawy.

Omijają przystanki Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion. Z Dworca Zachodniego jadą jak pociągi ekspresowe, torami dalekobieżnymi przez Warszawę Centralną - pisze "Dziennik Polska".

Podróżni, którzy chcą dostać się do Śródmieścia, muszą przesiadać się na Dworcu Zachodnim do pociągów jadących torami podmiejskimi.

W środku składu na obu poziomach pasażerowie siedzą na miękkich, wygodnych siedzeniach. Wnętrze jest schludne i pachnie nowością. Dzięki kamerom monitoringu jest bezpieczniej niż w starych składach z lat 60.

Z pociągów piętrowych zadowoleni są również kolejarze. - Jest w nich dużo więcej miejsca niż w starych - zauważa Piotr Kaczor, konduktor z wieloletnim stażem. Na razie pracownikom Kolei Mazowieckich pomagają serwisanci z Niemiec. - Uczymy polskich kolegów, jak je obsługiwać - mówi Thimas Gregori z Bombardiera, producenta wagonów.

Mimo że pasażerom podobają się nowe składy, mają one poważną wadę. W środku nie ma stojaków na rowery, a w przedsionku przy drzwiach jest na nie za mało miejsce. Łatwo tworzy się tam tłok, przez który trudno przejść. Wystarczą dwie osoby z rowerami, żeby zablokować przejście.

- Wygląd wnętrza i komfort podroży jest nieporównywalnie lepszy. Nie rozumiem tylko, czemu nie ma tu stojaków na rowery, a w starych składach są - żali się Bartek Foryszewski, który musiał ustawić swój rower w przejściu.

Koleje Mazowieckie kupiły 37 wagonów piętrowych. Wydały na to ponad 250 mln zł. Niestety zamówienie nie obejmowało zakupu lokomotyw. Żeby składy wyjechały na tory, spółka musiała je wypożyczyć. Ogłosiła na nie przetarg, w którym wystartował jeden oferent - PKP Cargo.

Za dwuletnią dzierżawę elektrowozów z lat 60. Koleje Mazowieckie zapłaciły 35 mln zł. Oprócz tego wojewódzki przewoźnik na własną rękę musiał znaleźć maszynistów, którzy mają uprawnienia do prowadzenia wypożyczonych lokomotyw.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!