Sojusze linii kolejowych bez Polski

Sojusze linii kolejowych bez Polski
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od 2 lipca działa Railteam, sojusz szybkich linii kolejowych z Austrii, Belgii, Niemiec, Holandii oraz Szwajcarii. Brytyjski Eurostar dołączy do nich pod koniec roku. Wzorcem dla przewoźników są sojusze linii lotniczych, celem zaś - odebranie im pasażerów.

Podróżni będą mogli wykupić jeden bilet na wszystkie połączenia stowarzyszonych przewoźników, łatwiejsze staną się przesiadki, bo będą odbywały się na tym samym peronie w takich dużych centrach ruchu kolejowego, jak Bruksela, Frankfurt czy lotnisko Charles'a de Gaulle'a w Paryżu - poinformowała "Rzeczpospolita".

Podczas oczekiwania na pociąg będą mogli skorzystać ze wspólnych poczekalni z dostępem do Internetu i zbierać punkty za przejazdy, co zresztą wcześniej już stosował Deutsche Bahn. Jeśli pasażer spóźni się na pociąg, będzie mógł wsiąść bez żadnych dodatkowych dopłat do wagonu linii sojuszniczej - wyjaśnia "Rz".

Zdaniem Guillaume'a Pepy'ego, prezesa Kolei Francuskich, sojusz spopularyzuje podróże szybkimi pociągami. Jego zdaniem liczba pasażerów w najbliższych pięciu latach wzrośnie dzięki temu z obecnych 10 mln do 25 mln. Linie kolejowe - SCNEF (Francja), SBB (Szwajcaria), Deutsche Bahn (Niemcy), NS i HSA (Holandia), SCNB (Belgia) oraz brytyjski Eurostar kosztem 30 mln euro stworzyły już wspólny system rezerwacji biletów. Pod koniec roku wszystkie bilety będzie można kupować online - czytamy w dzienniku.

Start Railteamu jest jednak dość pechowy, bo pracownicy Deutsche Bahn, którzy nie są w stanie porozumieć się z pracodawcą w sprawie podwyżki płac, ogłosili dzisiaj strajk między godziną 5 a 9 rano. Bierze w nim udział połowa z 20 tys. maszynistów zatrudnionych przez niemieckiego przewoźnika.

Polskie Koleje Państwowe nie uczestniczą w Railteamie, ponieważ w naszym kraju nie ma szybkich pociągów. Nie zostały również zaproszone do kolejnego sojuszu tanich przewoźników, który za 38 euro zaproponuje przejazd z Lizbony do Berlina, ani też do sojuszu przewoźników środkowoeuropejskich zrzeszającego koleje francuskie, szwajcarskie, austriackie, niemieckie, czeskie i słowackie.

Jak się nieoficjalnie dowiedziała "Rz", rozważano zaproszenie doń PKP, ale niekorzystnie wypadła ocena naszych kolei. Kryteriami były m.in. stan infrastruktury, punktualność, możliwości rozwoju i zdolności finansowe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sojusze linii kolejowych bez Polski

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!