XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Spada liczba reklamacji nieuznanych przez Pocztę Polską

Spada liczba reklamacji nieuznanych przez Pocztę Polską
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W 2013 r. Poczta Polska odrzuciła 56 proc. reklamacji; w poprzednich latach było to ok. 70 proc. - wynika z kontroli Urzędu Komunikacji Elektronicznej. UKE zwraca uwagę, że do wielu placówek Poczty nie ma jeszcze wjazdu dla wózków inwalidzkich.

Jak podkreślił w czwartek UKE, zgodnie z prawem operator powszechnych usług pocztowych powinien zapewnić do nich dostęp osobom niepełnosprawnym. Chodzi m.in. o umieszczanie skrzynek pocztowych na odpowiedniej wysokości.

Z kontroli UKE wynika, że 97,3 proc. skontrolowanych placówek Poczty Polskiej zapewnia osobom niepełnosprawnym dostęp do skrzynek. W 96,3 proc. zbadanych oddziałów okienka do obsługi takich osób były prawidłowo oznakowane, specjalnym piktogramem, a w przypadku 94,2 proc. placówek - okienka były odpowiednio usytuowane.

Urząd zwrócił jednak uwagę, że częstym problemem narodowego operatora pocztowego było zapewnienie osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich samodzielnego wjazdu do placówki. Przystosowanych do tego było 65,3 proc. placówek miejskich i 42,9 proc. wiejskich.

UKE sprawdził ponadto, czy przy wejściach do urzędów pocztowych, do których niemożliwy jest samodzielny wjazd na wózku inwalidzkim, istnieje możliwość skorzystania z urządzeń przywołujących personel placówki. Ich sprawność oraz gotowość pracowników do pomocy oceniono pozytywnie w przypadku 96 proc. placówek miejskich i ok. 94 proc. wiejskich.

Urząd sprawdził też 750 reklamacji dotyczących przesyłek rejestrowanych w obrocie krajowym. Najczęstszym powodem ich złożenia było zaginięcie lub opóźnienie przesyłek powyżej 14 dni (494 reklamacji). Powodem złożenia 133 reklamacji było m.in.: podejrzenie naruszenia tajemnicy korespondencji, brak dręczenia awiza, czy zwrotnego potwierdzenia odbioru.

56 proc. skontrolowanych reklamacji zostało nieuznanych, czyli odrzuconych przez operatora. "W badaniach przeprowadzanych w latach ubiegłych było ich znacznie więcej, bo ok. 70 proc. Oznacza to widoczną poprawę" - podkreślono w komunikacie. UKE zaznacza jednak, że i tak odsetek odrzuconych reklamacji jest "na bardzo wysokim poziomie".

Kontrola UKE, przeprowadzona w 2013 r., dotyczyła przystosowania placówek pocztowych do obsługi osób niepełnosprawnych, rozpatrywania przez operatora reklamacji oraz terminów dostarczania przesyłek. Zbadano 481 losowo wybranych urzędów pocztowych, co stanowi ok. 5,7 proc. wszystkich placówek Poczty Polskiej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Spada liczba reklamacji nieuznanych przez Pocztę Polską

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!