PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spór o lokomotywy klasy 29 EMD

Autor: Rynek Kolejowy
16-04-2008 09:15

Minęły już ponad dwa miesiące od wydania przez prezesa UTK decyzji o wyłączeniu z eksploatacji lokomotyw klasy 29 EMD - JT42CWR i JT42CWRM z jednoosobową drużyną trakcyjną.

Nie słabnie jednak konflikt pomiędzy Freightlinerem PL używającym w Polsce tych maszyn i Urzędem - pisze "Rynek Kolejowy". - UTK działa na niekorzyść wybranej przez siebie firmy – twierdzi Rafał Milczarski, prezes spółki.
- UTK jeszcze przed rozpoczęciem przez nas działalności w 2007 roku podjął działania, które odczytujemy jako próbę eliminacji naszej firmy z runku - mówi Rafał Milczarski, prezes Freightliner PL. - Historia tej sprawy jest taka, że lokomotywa JT42CWR, czyli wcześniejsza odmiana lokomotywy, którą posiadamy została dopuszczona do użytku w Polsce w 2002 roku. Od 1 maja 2004 r. regularnie prowadzi w naszym kraju pociągi. Regularnie, to znaczy kilka razy w tygodniu. Jeżdżą one po całym kraju. Ta lokomotywa była prowadzona przez wielu polskich maszynistów i żaden nie zgłaszał zastrzeżeń co do widoczności sygnałów. Jest to lokomotywa, która ma doskonałe właściwości trakcyjne i jest przez maszynistów lubiana - mówi Milczarski.

- Uzasadnienie krzywdzącej dla naszej firmy decyzji UTK jest takie, że maszynista siedząc po lewej stronie ma gorszą widoczność sygnałów, które znajdują się po prawej stronie toku szynowego. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. W sytuacji, w której stanowisko maszynisty znajduje się po prawej stronie, widoczność sygnałów jest gorsza, bowiem semafory są umiejscowione w linii słupów trakcyjnych, a te ograniczają widoczność ich świateł. Historycznie stanowisko maszynisty na polskiej sieci kolejowej umiejscowione jest z prawej strony, ponieważ w lokomotywach parowych z przodu znajdował się kocioł parowy i maszynista nie mógł siedzieć po lewej stronie przy ruchu prawostronnym. I tak już zostało, ponieważ nikt się nie zastanawiał nad tym, że widoczność jest w istocie lepsza, gdy maszynista znajduje się po lewej stronie - kontynuuje szef Freightliner PL.

- Niestety w naszym kraju jest tak, że Urząd Transportu Kolejowego mając szerokie prerogatywy, posługując się językiem, który nie wszyscy rozumieją, może stwierdzić w dowolnej sprawie, że istnieje zagrożenie bezpieczeństwa i w sposób arbitralny utrudniać działalność dowolnemu przewoźnikowi - twierdzi. - My jako firma staraliśmy się i staramy nadal mieć poprawne stosunki z Urzędem. Braliśmy udział w wielu inicjatywach, które dążyły do poprawy wizerunku polskiego rynku transportu kolejowego - mówi prezes Milczarski.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 694 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.