PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spór o lokomotywy klasy 29 EMD

Autor: Rynek Kolejowy
16-04-2008 09:15

Minęły już ponad dwa miesiące od wydania przez prezesa UTK decyzji o wyłączeniu z eksploatacji lokomotyw klasy 29 EMD - JT42CWR i JT42CWRM z jednoosobową drużyną trakcyjną.

Nie słabnie jednak konflikt pomiędzy Freightlinerem PL używającym w Polsce tych maszyn i Urzędem - pisze "Rynek Kolejowy". - UTK działa na niekorzyść wybranej przez siebie firmy – twierdzi Rafał Milczarski, prezes spółki.
- UTK jeszcze przed rozpoczęciem przez nas działalności w 2007 roku podjął działania, które odczytujemy jako próbę eliminacji naszej firmy z runku - mówi Rafał Milczarski, prezes Freightliner PL. - Historia tej sprawy jest taka, że lokomotywa JT42CWR, czyli wcześniejsza odmiana lokomotywy, którą posiadamy została dopuszczona do użytku w Polsce w 2002 roku. Od 1 maja 2004 r. regularnie prowadzi w naszym kraju pociągi. Regularnie, to znaczy kilka razy w tygodniu. Jeżdżą one po całym kraju. Ta lokomotywa była prowadzona przez wielu polskich maszynistów i żaden nie zgłaszał zastrzeżeń co do widoczności sygnałów. Jest to lokomotywa, która ma doskonałe właściwości trakcyjne i jest przez maszynistów lubiana - mówi Milczarski.

- Uzasadnienie krzywdzącej dla naszej firmy decyzji UTK jest takie, że maszynista siedząc po lewej stronie ma gorszą widoczność sygnałów, które znajdują się po prawej stronie toku szynowego. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. W sytuacji, w której stanowisko maszynisty znajduje się po prawej stronie, widoczność sygnałów jest gorsza, bowiem semafory są umiejscowione w linii słupów trakcyjnych, a te ograniczają widoczność ich świateł. Historycznie stanowisko maszynisty na polskiej sieci kolejowej umiejscowione jest z prawej strony, ponieważ w lokomotywach parowych z przodu znajdował się kocioł parowy i maszynista nie mógł siedzieć po lewej stronie przy ruchu prawostronnym. I tak już zostało, ponieważ nikt się nie zastanawiał nad tym, że widoczność jest w istocie lepsza, gdy maszynista znajduje się po lewej stronie - kontynuuje szef Freightliner PL.

- Niestety w naszym kraju jest tak, że Urząd Transportu Kolejowego mając szerokie prerogatywy, posługując się językiem, który nie wszyscy rozumieją, może stwierdzić w dowolnej sprawie, że istnieje zagrożenie bezpieczeństwa i w sposób arbitralny utrudniać działalność dowolnemu przewoźnikowi - twierdzi. - My jako firma staraliśmy się i staramy nadal mieć poprawne stosunki z Urzędem. Braliśmy udział w wielu inicjatywach, które dążyły do poprawy wizerunku polskiego rynku transportu kolejowego - mówi prezes Milczarski.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP