PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sprawne połączenia lądowe konieczne dla terminali morskich

Autor: Gazeta Prawna
30-05-2008 16:49

Dynamiczny wzrost przeładunków kontenerów w portach bałtyckich wymusza poprawę konkurencyjności i rywalizację o klienta. Uatrakcyjnienie usług portowych może zwiększyć zaplecze lądowe.

W Polsce największe obawy, które wstrzymują realizację nowych inwestycji, wzbudza dostęp od strony lądu do portów - pisze "Gazeta Prawna". Niestety, w kwestii budowy autostrad i sieci dróg krajowych zarządy portów niewiele mogą zdziałać, ale jeśli chodzi o wywóz ładunków koleją, tu szanse na uruchomienie regularnych połączeń na krótkich i długich tranzytowych trasach są realne.
Niezwykle istotne jest tempo budowy autostrady A1 oraz inwestycje w infrastrukturę kolejową, które w znacznym stopniu mogłyby przyczynić się do reaktywacji przewozów tranzytowych przez terytorium Polski.

- Kluczową rolę w poprawie tej sytuacji odegra polityka inwestycyjna rządu w zakresie budowy autostrad, jak również strategia inwestycyjno-handlowa przewoźników kolejowych, mająca znaczący wpływ na dalszy rozwój przewozów kontenerowych. Szczególnie cieszą nas zmiany, które obserwujemy w Gdyni. Dzięki inwestycji gminy Gdynia, która z sukcesem zrealizowała projekt połączenia Estakady Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta, możliwe będzie usprawnienie dostępu do terminali portowych od strony zaplecza, a także wzrost przepustowości i tym samym skrócenie czasu transportu - mówi Jerzy Czartowski, prezes zarządu Gdynia Container Terminal.

Dobra infrastruktura połączeń drogowych znacznie zwiększyłaby konkurencyjność terminali kontenerowych, umożliwiając przekształcenie ich w ważne centra logistyczno-dystrybucyjne w międzynarodowej wymianie towarowej.

- Na konkurencyjność usług portowych wpływa praca operatorów obsługujących ładunek od strony transportowo-przeładunkowej. Każdy z takich operatorów stara się świadczyć serwis na najwyższym poziomie. Niestety, brak sieci dróg i autostrad , które łączą port morski z lądem, skutecznie obniża konkurencyjność usług polskich terminali i portów morskich - wymienia Dariusz Mierkiewicz, kierownik ds. marketingu i sprzedaży Baltic Container Terminal.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 767 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP