Stacja Oława zmienia się. Zakończone są prace na torach peronu drugiego. W najbliższych dniach wykonawca rozpocznie drugą część przebudowy mostu nad Oławą i prace na pierwszym torze. Na stacji modernizowane są: tory, sieć trakcyjna, perony, przejście podziemne, wiadukt i most.
Zakończono konserwację połączonej z budynkiem wiaty. Jest już nowa nawierzchnia peronów z zaznaczonym pasem bezpieczeństwa.
Wykonano już przebudowę wiaduktu obok stacji.
Na 2 peronie remont obejmuje drewnianą i stalową konstrukcję wiaty wraz z pokryciem dachu, konserwacją i malowaniem. Nad odnową obiektu cały czas czuwa konserwator zabytków. W przejściu podziemnym zbito tynki, wykonano izolacje. Powstaje nowy wystrój tunelu. Zamontowane będą 2 mechaniczne platformy przyporęczowe dla obsługi osób niepełnosprawnych. W ramach modernizacji stacji Oława zaplanowano również ekrany dźwiękochłonne.
Do minimum ograniczamy utrudnienia w rozkładzie jazdy. Utrzymanie ruchu kolejowego na trasie Opole – Wrocław wymaga etapowania robót. W pierwszej fazie, od maja do września, wykonywane były roboty we wschodnim rejonie stacji, a w październiku i listopadzie pasażerowie przejeżdżających przez Oławę pociągów obserwowali przebudowę peronu pierwszego i części peronu drugiego.
Koszt przedsięwzięcia ok. 14,4 mln euro czas realizacji 18 miesięcy (rozpoczęcie maj 2007).