Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stan PKP PR gorszy niż przypuszczały samorządy

Autor: Gazeta Wyborcza (Szczecin)
18-03-2009 10:30
Stan PKP PR gorszy niż przypuszczały samorządy

Cięcia w rozkładach jazdy, zwolnienia w załodze, albo wydatki sięgające milionów złotych - takie scenariusze ma przed sobą spółka PKP Przewozy Regionalne. Który będzie realizowany, pokaże audyt, którego wyniki poznamy w kwietniu.

Właścicielem tej firmy są od początku roku samorządy województw. Skarb państwa przekazał ją marszałkom w ramach wielkiej reformy grupy PKP. Okazuje się, że stan PKP PR jest gorszy niż spodziewały się samorządy. Według nieoficjalnych informacji "Gazety Wyborczej", spółka miała kłopoty z zebraniem pieniędzy na ostatnie wypłaty. Zachodniopomorski marszałek Władysław Husejko pytany o kondycję "jego" firmy, odpowiada, że to, w jakim jest stanie, pokaże dopiero audyt. Ma być gotowy do końca kwietnia.
Kondycję firmy popsuło zabranie z niej przed usamorządowieniem dochodowych pociągów kursujących między różnymi województwami (przejęła je spółka PKP Intercity). Koleje regionalne musiały za to przyjąć maszynistów z innej spółki: PKP Cargo. Tylko w Zachodniopomorskim Zakładzie PKP PR to dodatkowych dwieście etatów. Do tego doszedł wzrost cen prądu i opłat za korzystanie z torów. Stan firmy niepokoi związkowców.

We wtorek pracownicy zachodniopomorskiego PKP PR spotkali się z Władysławem Husejką. Załoga pytała, czy będzie redukcja zatrudnienia.- Nie da się świadczyć usług kolejowych bez ludzi - uspokajał cytowany przez "GW" marszałek, zastrzegając jednak, że póki nie ma audytu, nie ma mowy o podpisywaniu jakiegokolwiek pakietu gwarancji pracowniczych. Ten przygotowany przez kolejarzy zakłada m.in. to, że pracownicy spółki nie stracą pracy przez najbliższe dwanaście lat.

Gdzie więc szukać pieniędzy na pokrycie rosnących kosztów? W tym roku marszałek planuje wydać na PKP PR (tak zapisano w budżecie) 46 mln zł (7,28 zł za każdy przejechany kilometr). Umowa z PKP przewiduje jednak, że ta kwota zostanie zwiększona, jeśli okaże się, że kolei brakuje pieniędzy. O ile? Nie wiadomo - na pewno o kilka kolejnych milionów.

Jeśli w budżecie marszałka nie znajdą się pieniądze na podwyższone dopłaty, konieczne będą cięcia w rozkładach jazdy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP