XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Stołeczny ratusz: rozbudowa II linii metra priorytetem

Stołeczny ratusz: rozbudowa II linii metra priorytetem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rozbudowa II linii metra w kierunku wschodnich i zachodnich obrzeży miasta pozostaje priorytetem miasta. Obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra - zapewniła w środę prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

"Od kilkunastu miesięcy osobiście nadzoruję kwestię środków, na jakie może liczyć Warszawa z kolejnego budżetu unijnego. Zapewnienie dofinansowania dla wariantu 3+3 (trzy stacje w kierunku dalekiej Woli i trzy w kierunku Targówka - PAP) potwierdziła już m.in. minister Elżbieta Bieńkowska - tych pieniędzy możemy być pewni i mamy zapewnione w budżecie środki na przygotowanie tych prac (...) O kolejnych pieniądzach rozmawiamy" - podkreśliła prezydent miasta w oświadczeniu przesłanym PAP.

Jak informuje ratusz, Warszawa zgłosiła w ministerstwie rozwoju regionalnego zapotrzebowanie na środki potrzebne na dokończenie budowy całej II linii metra, tj. na 8 mld zł. Z tych pieniędzy miałaby być dofinansowana budowa odcinków, które powstaną w pierwszej kolejności (wariant 3+3), jak też ukończenie całej II linii metra - od stacji techniczno-postojowej Mory do ostatniej stacji po praskiej stronie Wisły.

"Ponieważ środki przekazane Warszawie mają pochodzić z budżetu UE na lata 2014-2020, zrealizowanie i rozliczenie całej inwestycji stołeczny samorząd planuje, zgodnie z zasadami prowadzenia i rozliczania projektów unijnych, do 2022 r." - informuje ratusz.

Budową drugiej linii metra we wtorek zajmowała się komisja infrastruktury i inwestycji w radzie miasta. Jak poinformowała w środę "Gazeta Wyborcza", radni usłyszeli od dyrektora miejskiego Biura Rozwoju Miasta Jerzego Kulika, że za pieniądze unijne z budżetu na lata 2014-2020 uda się zbudować tylko po trzy stacje na Targówek i Wolę.

Obecnie trwa budowa centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki. Drążenie tuneli ma zakończyć się w listopadzie br., a koniec wszystkich prac zaplanowano na 30 września 2014 r.

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński"). Umowę na jego projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik 2013 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Stołeczny ratusz: rozbudowa II linii metra priorytetem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!