Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego podwyżkom Poczty Polskiej

Autor: PAP
21-07-2008 20:34

Przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) sprzeciwiają się nagłemu wprowadzeniu nowego cennika przez Pocztę Polską - poinformowało SMB w komunikacie.

W tym celu wystosowali list protestacyjny do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), Ministerstwa Infrastruktury oraz Poczty Polskiej. Autorzy apelują do przedstawicieli administracji publicznej o to, by przestali tolerować monopolistyczne praktyki Poczty Polskiej.
"Podwyżka została wprowadzona w trybie nagłym, bez jakichkolwiek rozmów ze środowiskiem. Nie zadbano przy tym nie tylko o konsultacje, ale wybrano najgorszy z możliwych terminów na przeprowadzenie tej operacji. Wprowadzenie nowego cennika w lipcu bez jakiegokolwiek uprzedzenia, w oczywisty sposób zrujnowało precyzyjnie ustalane wcześniej założenia budżetowe" - napisano w liście SMB.

"Podwyżki wprowadzone przez Pocztę Polską niekiedy sięgnęły 20 proc. Oznacza to, że w niektórych obszarach, Poczta Polska, stała się jednym z najdroższych operatorów w Unii Europejskiej" - napisano. Jako przykład autorzy listu wskazują, że wysłanie druku bezadresowego w Polsce jest o połowę droższe niż wysyłka za pośrednictwem poczty w Niemczech.

Według członków SMB, których duża część to największe firmy wysyłkowe działające w Polsce, Poczta Polska w żaden sposób nie odnosi się do opóźnień w dostarczaniu przesyłek. "Żaden z masowych nadawców, nie otrzymał odszkodowania ani nawet propozycji odszkodowania za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek wynikłe podczas ostatniego strajku pracowników Poczty Polskiej" - czytamy w liście.

W ocenie stowarzyszenia, proces wymiany skrzynek na listy jest bardzo opóźniony. Według szacunków niezależnych operatorów pocztowych, nie wymieniono do tej pory nawet połowy wszystkich skrzynek, a termin kiedy operacja powinna być zakończona mija w sierpniu 2008 roku. Nowe skrzynki mają być dostępne dla wszystkich operatorów, nie tylko dla listonoszy Poczty Polskiej, jak to jest w przypadku skrzynek używanych dotychczas.

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) funkcjonuje od 1995 roku. Zrzesza firmy z branży marketingu bezpośredniego. W ramach SMB pracuje pięć zespołów roboczych: grupa agencyjna, telemarketingowa, bazodanowa, wysyłkowa oraz interaktywna. Zrzesza ponad 100 firm.

Wzrost cen usług oferowanych przez Pocztę Polską od lipca 2008 roku objął przede wszystkim opłaty za przesyłki reklamowe, niektóre przesyłki listowe i paczki pocztowe. Bez zmian pozostały opłaty za usługi komplementarne, w tym opłaty za traktowanie przesyłki listowej jako poleconej, potwierdzenie odbioru przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowana wartością. (PAP)
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP