PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego podwyżkom Poczty Polskiej

Autor: PAP
21-07-2008 20:34

Przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) sprzeciwiają się nagłemu wprowadzeniu nowego cennika przez Pocztę Polską - poinformowało SMB w komunikacie.

W tym celu wystosowali list protestacyjny do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), Ministerstwa Infrastruktury oraz Poczty Polskiej. Autorzy apelują do przedstawicieli administracji publicznej o to, by przestali tolerować monopolistyczne praktyki Poczty Polskiej.
"Podwyżka została wprowadzona w trybie nagłym, bez jakichkolwiek rozmów ze środowiskiem. Nie zadbano przy tym nie tylko o konsultacje, ale wybrano najgorszy z możliwych terminów na przeprowadzenie tej operacji. Wprowadzenie nowego cennika w lipcu bez jakiegokolwiek uprzedzenia, w oczywisty sposób zrujnowało precyzyjnie ustalane wcześniej założenia budżetowe" - napisano w liście SMB.

"Podwyżki wprowadzone przez Pocztę Polską niekiedy sięgnęły 20 proc. Oznacza to, że w niektórych obszarach, Poczta Polska, stała się jednym z najdroższych operatorów w Unii Europejskiej" - napisano. Jako przykład autorzy listu wskazują, że wysłanie druku bezadresowego w Polsce jest o połowę droższe niż wysyłka za pośrednictwem poczty w Niemczech.

Według członków SMB, których duża część to największe firmy wysyłkowe działające w Polsce, Poczta Polska w żaden sposób nie odnosi się do opóźnień w dostarczaniu przesyłek. "Żaden z masowych nadawców, nie otrzymał odszkodowania ani nawet propozycji odszkodowania za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek wynikłe podczas ostatniego strajku pracowników Poczty Polskiej" - czytamy w liście.

W ocenie stowarzyszenia, proces wymiany skrzynek na listy jest bardzo opóźniony. Według szacunków niezależnych operatorów pocztowych, nie wymieniono do tej pory nawet połowy wszystkich skrzynek, a termin kiedy operacja powinna być zakończona mija w sierpniu 2008 roku. Nowe skrzynki mają być dostępne dla wszystkich operatorów, nie tylko dla listonoszy Poczty Polskiej, jak to jest w przypadku skrzynek używanych dotychczas.

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) funkcjonuje od 1995 roku. Zrzesza firmy z branży marketingu bezpośredniego. W ramach SMB pracuje pięć zespołów roboczych: grupa agencyjna, telemarketingowa, bazodanowa, wysyłkowa oraz interaktywna. Zrzesza ponad 100 firm.

Wzrost cen usług oferowanych przez Pocztę Polską od lipca 2008 roku objął przede wszystkim opłaty za przesyłki reklamowe, niektóre przesyłki listowe i paczki pocztowe. Bez zmian pozostały opłaty za usługi komplementarne, w tym opłaty za traktowanie przesyłki listowej jako poleconej, potwierdzenie odbioru przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego, traktowanie przesyłki jako przesyłki z zadeklarowana wartością. (PAP)
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 117 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.