PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie robót nawierzchniowych i podtorzowych, obiektów inżynieryjnych oraz robót towarzyszących na odcinku Łuków - Międzyrzec Podlaski.
Kontrakt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Wykonanie robót umożliwi m.in. jazdę pociągów pasażerskich na tym odcinku z prędkością do 160 km/h, a składów towarowych do 120 km/h - napisał "Rynek Kolejowy".
Etap I modernizacji linii E20 to przebudowa drogi kolejowej (podtorza i nawierzchni) wraz z obiektami inżynieryjnymi. Koszt jego realizacji to 217 mln euro.
Natomiast etap II obejmuje modernizację urządzeń zasilania elektroenergetycznego i sterowania ruchem kolejowym. W jego ramach stacje kolejowe w Siedlcach, Łukowie, Międzyrzecu Podlaskim, Białej Podlaskiej i Terespolu zostaną poddane gruntownemu remontowi.
Zwycięzcą w przetargu na realizację postanowień kontraktu zostało konsorcjum, w skład którego wchodzi kilka firm: Strabag sp. z o.o., Strabag AG, Trakce a.s. i Sudop Praha a.s. (projektant).
Jest to pierwszy w Polsce kolejowy kontrakt Strabagu, przedtem działał on przede wszystkim na terenie Niemiec i Austrii - oświadczył Dariusz Słotwiński, prezes zarządu Strabag sp. z o.o.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Strabag będzie budować na kolei