Odrzucenie projektu "Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)" i rozpoczęcie pracy od nowa postuluje Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO). Kończą się właśnie konsultacje społeczne nad tym dokumentem.
Dokument ten, datowany na 30 marca 2011, był już w momencie wydania obarczony poważną wadą, jaką jest brak odniesienia do transportowej "Białej Księgi" Komisji Europejskiej, wydanej dwa dni wcześniej i konsultowanej co najmniej na kilka miesięcy wcześniej – stwierdza INSPRO. Poza zacytowaniem szacunku, że koszty zewnętrzne transportu (skutków dla środowiska, hałasu, itp.) w Polsce stanowią 6 proc. PKB, całkowicie lekceważy on zasady, których prowadzenie postuluje "Biała księga" już w perspektywie do 2020 roku; "użytkownik płaci" oraz "zanieczyszczający płaci".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Strategia rozwoju transportu do 2020 r. pod ogniem krytyki