PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Sweco zaprojektuje linię tramwajową na południe Katowic

Autor: PAP
01-12-2016 15:48
Sweco zaprojektuje linię tramwajową na południe Katowic
Fot. Tramwaje Śląskie mat. pras.

Firma Sweco ma najpóźniej za 22 miesiące przedstawić projekt linii tramwajowej na południe Katowic – jej oferta okazała się najlepsza z ośmiu złożonych w przetargu - podał w czwartek katowicki magistrat. Wartość zlecenia to 1,84 mln zł.

Pięciokilometrowa trasa, która ma powstać do 2020 roku, poprowadzi od Brynowa do Kostuchny. Szacunkowy koszt inwestycji to 110 mln zł.
Jak podało biuro prasowe Urzędu Miasta Katowice, wybrana w przetargu firma Sweco występuje w formule konsorcjum polskiego i belgijskiego oddziału i zdobyła w przetargu 100 pkt. Drugie miejsce z 88 punktami zajęły Mosty Katowice Sp. z o.o, a trzecie z 77 punktami - Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o.

Przy wyborze wykonawcy w 60-proc. decydowała cena, a w 40-proc. - doświadczenie. Co istotne, nie było to doświadczenie firmy, ale tylko i wyłącznie zespołu projektantów zaangażowanych w przedsięwzięcie - podkreślają katowiccy urzędnicy.

Nowa linia tramwajowa ma być szybką drogą transportu między centrum a południowymi dzielnicami, najszybciej rozrastającymi się w Katowicach. Tramwaje mają jeździć co 10 minut, a układ przystanków autobusowych i tramwajowych ma być taki, by można było przesiadać się "z drzwi do drzwi". Przy okazji rozbudowy linii tramwajowej ma też powstać ścieżka rowerowa, a w dalszej perspektywie - droga.

Prace projektowe powinny potrwać 22 miesiące. Zadaniem wybranego w przetargu wykonawcy, będzie przygotowanie projektów budowlanych, wykonawczych oraz szacunku prac i kosztów niezbędnych do realizacji inwestycji.

W ramach I etapu powstaną szczegółowe plany dotyczące: liczącego 5,2 km torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ścieżki rowerowej i Węzła Przesiadkowego "Kostuchna". II etap będzie dotyczył nowej drogi, której budowa możliwa będzie najwcześniej w 2030 r.

Wykonawca będzie musiał koordynować swoje prace z blisko dwudziestoma podmiotami oraz w możliwie największym zakresie pytać o opinię mieszkańców. W ramach działań nakreślonych w dokumentacji przetargowej będzie zobowiązany m.in. do organizacji co najmniej 10 spotkań z mieszkańcami i działań informacyjnych.

Katowiccy samorządowcy już w kwietniu br. ogłosili zbiór zasad, którymi powinni kierować się projektanci. Prócz kwestii konsultacji społecznych wyszczególniono tam m.in., że nowa sieć tramwajowa powinna przebiegać wzdłuż istniejącej już infrastruktury ciepłowniczej i kolejowej, nie tworząc nowej bariery między mieszkańcami a lasem, w pobliżu którego będzie przebiegała linia. Jeśli realizacja prac będzie wymagała wycinki drzew, w miejscu jednego dotychczasowego mają być sadzone co najmniej dwa nowe.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 595 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP