XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Syndyk: możliwe podpisanie umowy na dzierżawę LGS przez LOT

 Syndyk: możliwe podpisanie umowy na dzierżawę LGS przez LOT
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W przyszłym tygodniu może zostać podpisana z PLL LOT umowa dzierżawy na trzy miesiące należącej do przewoźnika spółki LOT Ground Services, postawionej w stan upadłości likwidacyjnej - poinformował syndyk masy upadłościowej LGS Tadeusz Kretkiewicz.

Jak wyjaśnił, spółce LOT Ground Services, zajmującej się na warszawskim Okęciu m.in. załadunkiem i rozładunkiem bagażu, transportem pasażerów po płycie lotniska oraz holowaniem samolotów, 10 lipca wygasa certyfikat oraz zezwolenie na świadczenie tych usług.

Kretkiewicz powiedział, że podpisano już list intencyjny z PLL LOT na wydzierżawienie LGS. Dodał, że ewentualna dzierżawa miałaby nastąpić od 11 lipca. "Mam podpisany list intencyjny z LOT na wydzierżawienie przedsiębiorstwa i świadczenie usług, które dotychczas wykonywał LGS. Będą to robili ludzie LGS i na sprzęcie LGS" - powiedział Kretkiewicz.

Jednocześnie syndyk złożył do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) wniosek o przedłużenie ważności certyfikatu oraz zezwolenia na usługi wykonywane przez LGS.

"W ubiegłym tygodniu wpłynęło pismo do ULC w sprawie przedłużenia certyfikatu dla LGS. Uznałem, że w sytuacji, kiedy nie będzie gotowa żadna z firm do obsługi pasażerów - nawet jakaś firma LOT-u - muszę podjąć działania mające na celu ratowanie tysiąca miejsc pracy oraz niedopuszczenie do ewentualnego paraliżu lotniska Okęcie. W tej sytuacji zwróciłem się z wnioskiem do prezesa ULC o przedłużenie ważności certyfikatu. Mam to potwierdzone" - powiedział Kretkiewicz.

Syndyk wnioskuje o przedłużenie certyfikatu do końca lipca.

Jednak przedstawiciele ULC mówią, że od syndyka LGS nie wpłynął wniosek w tej sprawie.

"Z dniem 10 lipca spółce LGS wygasa certyfikat i zezwolenie upoważniające ją do obsługi pasażerów na warszawskim lotnisku Okęcie. Do tej pory żaden formalny wniosek o przedłużenie certyfikatu dla LGS nie wpłynął do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Nie złożyła takiego wniosku żadna ze spółek LOT-owskich" - powiedziała rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska.

Jak wyjaśniła, do uzyskania certyfikatu potrzebne są zaświadczenia o posiadanych przez daną firmę odpowiednich środkach finansowych, posiadanym sprzęcie oraz przeszkolonym personelu. Wydanie certyfikatu firmie, która nie zajmowała się wcześniej taką działalnością, trwa do trzech miesięcy; firma, która prowadziła podobne usługi, czeka do miesiąca.

Andrzej Kozłowski z PLL LOT zapewnił, że obsługa pasażerów na warszawskim Okęciu po 10 lipca będzie przebiegała zgodnie z planem. "LOT przygotowuje pewne alternatywne rozwiązania, o których teraz nie chcę mówić" - powiedział.

Pod koniec maja Sąd Gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Szef NSZZ "Solidarność" w LGS Andrzej Pielak powiedział w piątek PAP, że około 1,4 tys. pracowników dostało już wypowiedzenia z pracy. Od poniedziałku - jak mówił - może rozpocząć się rekrutacja pracowników LGS do nowej spółki LOT-u - LOT Services. "Pracownicy LGS otrzymali taką informację o możliwości podjęcia pracy w nowej spółce" - wyjaśnił.

Kozłowski z PLL LOT zastrzegł, że "spółka LOT Services jako spółka nie została powołana. Jest proces przygotowawczy, legislacyjny, ale nie jest jeszcze zarejestrowana".

Szef NSZZ "S" w LGS powiedział też, że o certyfikat ULC stara się także powołana do życia przez związki zawodowe spółka pracownicza, która chce przejąć majątek LGS. "Mamy listy intencyjne od tych inwestorów, którzy są skłonni zainwestować w tę spółkę" - zaznaczył. Jako jednego z nich wymienił Józefa Wojciechowskiego z rady nadzorczej J.W.Construction Holding SA.

Z kolei Wojciechowski poinformował PAP, że "LGS to ciekawa firma z dużymi perspektywami. To prawda, że rozpoznawałem możliwości zainwestowania w nią. Teraz jest jednak za wcześnie na szerszy komentarz w tej sprawie".

LGS Ground Services powstała w 1992 r. Rocznie obsługuje ponad 100 tys. rejsów oraz ponad 6 mln pasażerów przylatujących i odlatujących z warszawskiego Okęcia. Na koniec 2008 roku firma odnotowała 20,2 mln zł straty; zaległości wobec ZUS wynoszą ok. 8 mln zł, a wobec PPL - ponad 10 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Syndyk: możliwe podpisanie umowy na dzierżawę LGS przez LOT

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!