Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szansa na normalny tor na Ukrainę

Autor: Puls Biznesu
12-03-2008 06:32

Pociągiem na EURO 2012 bez odprawy na granicy z Ukrainą, a potem po normalnym torze do Lwowa? Projektem interesuje się EBOR.

Żeby dojechać koleją do Lwowa, trzeba dzisiaj odczekać swoje na granicy (odprawa paszportowa i dopasowanie rozstawu osi pociągu do rozmiaru torów na Ukrainie). Być może za kilka lat uda się uniknąć tych problemów - czytamy w "Pulsie Biznesu".
- Od granicy z Polską w kierunku Lwowa biegnie 40 km zwykłego toru, zbudowanego jeszcze przed II wojną światową - mówi informator "PB".

Pierwotnie zakładano, że wystarczy wymienić tory wraz z podsypką i podkładami. Teraz wiadomo, że trzeba rozebrać cały nasyp, po którym biegną. To tylko część pracy. Pomysł jest taki, żeby linię pociągnąć w kierunku Lwowa, gdzie na potrzeby połączenia z Polską zostałby zbudowany drugi, nowy dworzec kolejowy - napisał "PB".

- Obowiązywałyby na nim takie same zasady, jak na lotnisku. Na dworcu znajdowałby się urząd celny, by podróżni z Ukrainy mogli przejść odprawę tuż przed wejściem do pociągu, a nie na granicy - wyjaśnia rozmówca dziennika.

Pomysł budowy linii do Lwowa był już konsultowany z wiceministrem transportu w rządzie poprzedniej koalicji. - Otrzymałem informację, że inwestycją zainteresowany jest prywatny kapitał, zdaje się amerykańskiego pochodzenia. Odniosłem się do pomysłu życzliwie i wstępnie zapewniłem o poparciu resortu. Sprawa nie miała jednak dalszego ciągu - mówi Mirosław Chaberek, były wiceminister odpowiedzialny za kolejnictwo.

Rozmówcy "Pulsu Biznesu" tłumaczą, że stało się tak z powodu wyborów w Polsce i na Ukrainie. Warto było zaczekać. Zmiana ekipy rządzącej, przynajmniej za wschodnią granicą, może wyjść planowanej inwestycji na dobre, bo poprzednia obsada resortu kolejnictwa w Kijowie niechętnie zapatrywała się na ten pomysł.

Projekt wciąż znajduje się w fazie luźnych konsultacji, chociaż nabiera coraz bardziej realnych kształtów. Trafił m.in. na biurko Kazimierza Marcinkiewicza, dyrektora w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju. - Inwestycja zapowiada się interesująco. Linia kolejowa mogłaby odegrać ważną rolę w usprawnieniu ruchu pasażerskiego i towarowego - mówi Kazimierz Marcinkiewicz.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

35 734 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP