Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szanse na rozwiązanie światowego problemu Hanjin

Autor: WNP.PL (Piotr Stefaniak)
06-09-2016 14:49
Szanse na rozwiązanie światowego problemu Hanjin
Fot. Shutterstock

Centralny Sąd Rejonowy w Seulu wyznaczył Seoka Tae-Soo, prezesa spółki żeglugowej Hanjin Shipping, na jej syndyka masy upadłościowej. Został on też zobowiązany do złożenia w sądzie 28 września sprawozdania finansowego, a 25 listopada - planu uzdrowienia spółki.

W ten sposób częściowo może dojść do uspokojenia sytuacji na światowym rynku przewozu drobnicy w kontenerach. Złożenie w minioną środę przez zarząd spółki wniosku w sądzie o upadłość, wywołał bowiem duże zakłócenia w dostawach towarów i obrocie kontenerami.
Czytaj także: Utrudnienia w światowej wymianie towarów po upadku Hanjin

Dzikie przejęcia statków armatora Hanjin


Np. Associated Press informuje, że wielu głównych odbiorców hurtowych w Ameryce Północnej stara się wypracować plany awaryjne, aby odzyskać zamówiony towar i dostarczyć go do sklepów.

Kilka kontenerowców Hanjin stoi tymczasem u brzegów Ameryki z telewizorami, drukarkami, odzieżą i sprzętem gospodarstwa domowego. Zarządy terminali i portów odmawiają im zawinięcia, ponieważ nie mają gwarancji, że otrzymają zapłatę za usługi pilotażowe, rozładunku i dodatkowe świadczenia, m.in. w zaopatrzeniu w media.

Np. do portu Prince Rupert (zachodnia Kanada) nie został wpuszczony kontenerowiec „Scarlet Hanjin”, wiozący 4600 TEU drobnicy, ponieważ sprzeciwił się temu zarówno operator terminala – DP World – jak i władze portu.

Z podobnych powodów na redzie portów Los Angeles i Long Beach (USA) cumują, czekając na rozwój wypadków, kontenerowce „Hanjin Greece” (10 tys. TEU) i Hanjin Constantza (4 tys. TEU).

Spółka Hanjin Shipping, siódmy co do wielkości operator kontenerowy na świecie, miał ok. 8 proc. udział w transporcie morskim z Azji do USA i Kanady.

Eksperci podkreślają, że sytuacja z towarami na statkach Hanjin powinna zostać uregulowana do października, który jest krytycznym miesiącem dla dostaw towarów przed szczytem logistycznymi, czyli świętami Bożego Narodzenia.

- Sprzedawcy zwykle mają dobre plany awaryjne, ale ten problem niepewności jest trudny do ujęcia w plany - powiedziała agencji AP Jessica Dankert, starszy kierownik ds. sprzedaży detalicznej w Stowarzyszeniu Liderów Branży Detalicznej, który zrzesza m.in. takie firmy, jak Best Buy, Wal-Mart i Target.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 096 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP