Prezydent Szczecina Piotr Krzystek udzielił w środę pełnomocnictwa Stowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego na budowę 26 węzłów przesiadkowych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Stowarzyszenie jest liderem projektu budowy.
- Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego wybuduje 26 węzłów przesiadkowych, będących połączeniem przystanków kolejowych z przystankami komunikacji publicznej oraz parkingami dla rowerów i samochodów.
- Każdy z węzłów będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, z przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu park&ride, bike&ride.
- Koszt przedsięwzięcia to 98 mln zł.
- Każdy z węzłów będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, z budowanym przez nas przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu park&ride, bike&ride - powiedział dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego Roman Walaszkowski. Jak dodał, "w sumie 630 miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla samochodów osobowych".
- Budujemy spójny system transportu publicznego w metropolii szczecińskiej. Współpraca wszystkich partnerów tego przedsięwzięcia pozwoli stworzyć lepsze warunki podróżowania dla mieszkańców ponad półmilionowego obszaru metropolitalnego - powiedział prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
Partnerami budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej są m.in. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Województwo Zachodniopomorskie, a także gminy: Szczecin, Police, Gryfino, Goleniów, Kobylanka, Stargard oraz miasto Stargard.
Krzystek oznajmił, że Szczecińska Kolej Metropolitarna "to największy i najbardziej kompleksowy z projektów złożonych przez polskie metropolie". - Do 2022 r. powstanie zmodernizowana sieć kolejowa wraz z nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi w poszczególnych miejscowościach - zapewnił prezydent miasta.
W sumie w ramach przedsięwzięcia zostanie stworzonych 40 węzłów przesiadkowych.
- Wartość przedsięwzięcia, obejmującego modernizację linii kolejowych oraz przebudowę i budowę węzłów przesiadkowych, wynosi 740 mln zł, z czego 85 proc., czyli 512 mln zł będzie pochodzić z dofinansowania unijnego. Resztę pokryją proporcjonalnie partnerzy projektu - czytamy w komunikacie wysłanym przez szczeciński magistrat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Szczecin. 98 mln zł na budowę 26 węzłów przesiadkowych SKM