PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szef Star Allians: pracujemy nad dalszym rozwojem

Autor: PRTL.pl
15-07-2015 15:15
Szef Star Allians: pracujemy nad dalszym rozwojem
Fot. Star Alliance

Pomimo przynależności do Aliansu, nasi przewoźnicy pozostają wobec siebie konkurentami. Tak więc współpraca handlowa nie zawsze jest łatwa, jako że mają rożne interesy ekonomiczne - mówi Mark Schwab, dyrektor generalny Star Alliance w rozmowie z Elżbietą Wiszniewską z PRTL.pl

Jak Pan ocenia obecną pozycję rynkową Star Alliance?
- Star Alliance obchodził w maju tego roku 18-lecie i zapewne uzna Pani, że weszliśmy w „wiek dorosły”. Otóż, chociaż przez te ostatnie dwie dekady dobrze przystosowaliśmy się do zmian zachodzących od czasu do czasu na rynku, to jednak zawsze trzymaliśmy się naszej pierwotnej wizji, aby być sojuszem lotniczym pierwszego wyboru dla międzynarodowego podróżnego, dostarczając w tym celu naszym liniom członkowskim to, czego nie byliby wstanie wypracować samodzielnie.

Jakie są najważniejsze cele Aliansu?

- Będziemy nadal koncentrować się na 3 głównych obszarach: naszej siatce połączeń, satysfakcji pasażera oraz technologii.

Nasza siatka obecnie składa się z 27 linii lotniczych, 18 tys. 500 rejsów dziennie i 1 tys. 321 portów w 193 krajach. Wzbogacamy ją przyjmując 22 lipca br. kolejnego przewoźnika - Avianca z Brazylii. Chociaż poszerzanie członkostwa Aliansu nie jest na chwilę obecną naszym priorytetem, to jednak śledzimy sytuację na rynku i jeśli nowy członek będzie w stanie dodać wartości naszej siatce, z korzyścią dla siebie i innych członków, to na pewno podejmiemy rozmowy akcesyjne.

Na czym polega przewaga Aliansu i przewoźników członkowskich nad ich konkurentami?

- Dostarczamy klientom globalną siatkę połączeń, która jest największa i, jak już wspomniałem, pracujemy nad jej dalszym rozwojem. Ponadto myślę że, ponieważ byliśmy pierwszym aliansem lotniczym na rynku, to w wielu przypadkach nadal wiedziemy prym w rozwoju produktu i korzyści dla pasażerów. Tak na przykład, byliśmy pierwszym aliansem umożliwiającym klientom wykorzystywanie mil na upgrade'y na połączeniach każdego członka Aliansu.

Czy widzi Pan jakieś niezagospodarowane obszary współpracy wewnątrz Aliansu lub strefy, gdzie członkowie mogliby osiągnąć znaczne korzyści?

- Oczywiście szukamy dalszych korzystnych możliwości dla naszych członków. Ostatnim przykładem jest podjęta współpraca z lotniskiem Heathrow w Londynie i ulokowanie wszystkich przewoźników Stara operujących do tego portu w nowym terminalu nr 2. Dzięki przeprojektowaniu procesu odprawy check-in i zastosowaniu nowoczesnej technologii, nasi członkowie oferują obecnie w tym terminalu nowy standard odprawy, który znacznie zwiększył zadowolenie pasażerów i jednocześnie wygenerował oszczędności dla przewoźników. Wykorzystujemy obecnie te dobre doświadczenia z Londynu dla poprawy jakości obsługi pasażerskiej w innych portach w świecie: na lotnisku Narita w Tokio, Garulhos w Sao Paulo czy w Terminalu TBIT w Los Angeles.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP