PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Szef Star Allians: pracujemy nad dalszym rozwojem

Autor: PRTL.pl
15-07-2015 15:15
Szef Star Allians: pracujemy nad dalszym rozwojem
Fot. Star Alliance

Pomimo przynależności do Aliansu, nasi przewoźnicy pozostają wobec siebie konkurentami. Tak więc współpraca handlowa nie zawsze jest łatwa, jako że mają rożne interesy ekonomiczne - mówi Mark Schwab, dyrektor generalny Star Alliance w rozmowie z Elżbietą Wiszniewską z PRTL.pl

Jak Pan ocenia obecną pozycję rynkową Star Alliance?
- Star Alliance obchodził w maju tego roku 18-lecie i zapewne uzna Pani, że weszliśmy w „wiek dorosły”. Otóż, chociaż przez te ostatnie dwie dekady dobrze przystosowaliśmy się do zmian zachodzących od czasu do czasu na rynku, to jednak zawsze trzymaliśmy się naszej pierwotnej wizji, aby być sojuszem lotniczym pierwszego wyboru dla międzynarodowego podróżnego, dostarczając w tym celu naszym liniom członkowskim to, czego nie byliby wstanie wypracować samodzielnie.

Jakie są najważniejsze cele Aliansu?

- Będziemy nadal koncentrować się na 3 głównych obszarach: naszej siatce połączeń, satysfakcji pasażera oraz technologii.

Nasza siatka obecnie składa się z 27 linii lotniczych, 18 tys. 500 rejsów dziennie i 1 tys. 321 portów w 193 krajach. Wzbogacamy ją przyjmując 22 lipca br. kolejnego przewoźnika - Avianca z Brazylii. Chociaż poszerzanie członkostwa Aliansu nie jest na chwilę obecną naszym priorytetem, to jednak śledzimy sytuację na rynku i jeśli nowy członek będzie w stanie dodać wartości naszej siatce, z korzyścią dla siebie i innych członków, to na pewno podejmiemy rozmowy akcesyjne.

Na czym polega przewaga Aliansu i przewoźników członkowskich nad ich konkurentami?

- Dostarczamy klientom globalną siatkę połączeń, która jest największa i, jak już wspomniałem, pracujemy nad jej dalszym rozwojem. Ponadto myślę że, ponieważ byliśmy pierwszym aliansem lotniczym na rynku, to w wielu przypadkach nadal wiedziemy prym w rozwoju produktu i korzyści dla pasażerów. Tak na przykład, byliśmy pierwszym aliansem umożliwiającym klientom wykorzystywanie mil na upgrade'y na połączeniach każdego członka Aliansu.

Czy widzi Pan jakieś niezagospodarowane obszary współpracy wewnątrz Aliansu lub strefy, gdzie członkowie mogliby osiągnąć znaczne korzyści?

- Oczywiście szukamy dalszych korzystnych możliwości dla naszych członków. Ostatnim przykładem jest podjęta współpraca z lotniskiem Heathrow w Londynie i ulokowanie wszystkich przewoźników Stara operujących do tego portu w nowym terminalu nr 2. Dzięki przeprojektowaniu procesu odprawy check-in i zastosowaniu nowoczesnej technologii, nasi członkowie oferują obecnie w tym terminalu nowy standard odprawy, który znacznie zwiększył zadowolenie pasażerów i jednocześnie wygenerował oszczędności dla przewoźników. Wykorzystujemy obecnie te dobre doświadczenia z Londynu dla poprawy jakości obsługi pasażerskiej w innych portach w świecie: na lotnisku Narita w Tokio, Garulhos w Sao Paulo czy w Terminalu TBIT w Los Angeles.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 375 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

586 860 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.