XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Szwecja: samoloty dla VIP-ów nie są bezpieczne

Szwecja: samoloty dla VIP-ów nie są bezpieczne
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Podczas lotów ze szwedzkimi VIP-ami dochodziło do incydentów i awarii, a jeden z pilotów nie miał ważnych badań. W jednostce wojskowej odpowiedzialnej za transport najważniejszych osób w państwie zarządzono kontrolę - ujawnia w piątek gazeta "Dagens Nyheter".

Stacjonująca na sztokholmskim lotnisku Bromma część jednostki lotniczej z Blekinge wykonuje loty m.in. dla rodziny królewskiej oraz rządu. Jednostka dysponuje dwoma samolotami odrzutowymi Gulfstream IV.

Według "Dagens Nyheter" wojsko niezbyt dobrze wywiązuje się z zadania zapewniania bezpiecznego transportu najważniejszych osób w państwie.

Gazeta przytacza przykłady incydentów, do których doszło w ostatnim czasie. Pod koniec kwietnia jeden z samolotów Gulfstream IV, z dowódcą szwedzkiej armii Sverkerem Goeransonem oraz 12 innymi osobami na pokładzie, przygotowując się do startu uderzył o rampę lotniska w Afganistanie. Pasażerów ewakuowano. Maszyna ma uszkodzony przód i nie nadaje się do latania, zostanie rozebrana na części i przejdzie kosztowną naprawę w USA. Co najmniej do końca roku Szwecja będzie dysponowała tylko jedną maszyną dla VIP-ów.

Jak podaje "Dagens Nyheter", w lutym na pokładzie Gulfstreama podczas lotu nad Turcją, z ministrem na pokładzie, z kabla odtwarzacza DVD zaczął się wydobywać dym. Samolot miał lądować awaryjnie, ale ostatecznie udało się naprawić usterkę i maszyna wylądowała normalnie. Przy okazji badania okoliczności tego zdarzenia wyszło na jaw, że 54-letni pilot nie ma aktualnych badań lekarskich; został zawieszony w obowiązkach.

Szwedzki dziennik, powołując się na anonimowe źródła w jednostce wykonującej loty dla VIP-ów pisze, że wojskowi odpowiedzialni za bezpieczeństwo muszą więcej pracować. Z powodu rosnącego zaangażowania międzynarodowego Szwecji muszą wykonywać aż 70-80 lotów rocznie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szwecja: samoloty dla VIP-ów nie są bezpieczne

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!