XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Szwedzi chcą powalczyć o niebo nad Wrocławiem

Szwedzi chcą powalczyć o niebo nad Wrocławiem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polski oddział szwedzkiej linii lotniczej Sverigeflyg chce przełamać monopol LOT na połączenia z Wrocławia do Warszawy. Bilety mają być dużo tańsze. To kolejna próba stworzenia konkurencji dla państwowego przewoźnika na krajowych liniach.

Szwedzka linia lotnicza, która ma obsługiwać połączenie z Wrocławia do Warszawy, będzie nazywać się Wings of Wrocław - informuje portal Gazeta.pl.

Wojciech Kielmas, dyrektor zarządzający Sverigeflyg w Polsce: - Z analizy rynku wynika, że największe możliwości konkurowania z LOT ma linia z Wrocławia do Warszawy. Na tej trasie państwowy przewoźnik utrzymuje najwyższe ceny biletów. Wrocław płaci frycowe za brak autostrady do stolicy i beznadziejne połączenia kolejowe. LOT to wykorzystuje, dyktując zaporowe ceny. Chcemy dać wrocławianom wybór. Rzucamy rękawicę LOT.

Polski oddział Sverigeflyg planuje, że od czerwca na trasie do stolicy będzie latał niewielki, 33-miejscowy samolot Saab 340. Bilet będzie kosztował 160 zł w jedną stronę. Małe powietrzne taksówki będą kursowały do Warszawy trzy razy dziennie przez pięć dni w tygodniu i raz w weekend. Zaplanowano dwa połączenia rano i jedno po południu. Wings of Wrocław utworzy własne centrum rezerwacji biletów i zajmie się promocją połączenia.

Pomysłowi wprowadzenia na trasę do stolicy konkurencyjnej dla LOT firmy kibicują władze wrocławskiego lotniska na Strachowicach. Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska: - Trzymamy za nich kciuki i zrobimy wszystko, by Wings od Wrocławia jak najszybciej rozpoczęło działalność. Mimo naszych starań LOT nie robi nic, by zmienić warunki przelotu do Warszawy. Bilety są drogie, a pory odlotów niewygodne dla pasażerów. LOT jako jedyny przewoźnik w zeszłym roku obsłużył we wrocławskim porcie mniej podróżnych niż w 2007 roku. Wszystkie inne linie zanotowały wzrosty.

To już druga próba przełamania monopolu lotu na krajowych liniach. Pierwszą podjęła firma DirectFly, ale w 2007 roku zawiesiła działalność.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Szwedzi chcą powalczyć o niebo nad Wrocławiem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!