Trwa remont trasy kolejowej Radom - Dęblin. Dzięki modernizacji linia będzie szybsza i bezpieczniejsza.
Modernizowany będzie tor nr 1 na odcinkach Dęblin - Zajezierze, Bąkowiec - Garbatka, Pionki - Jedlnia Letnisko i Jedlnia Letnisko - Radom Wschodni. - W tych miejscach obowiązują teraz ograniczenia prędkości - wyjaśnia Małek.
Prace potrwają do końca lipca, pierwotnie planowano, że zakończą się wczesną jesienią. - Ale pogoda nam sprzyja, dlatego wykonawca postanowił zacząć roboty wcześniej - wyjaśnia dyrektor.
Część prac już wykonano, wymienione zostały cztery rozjazdy na stacji Radom Wschodni. - Pociągi osobowe tam się nie zatrzymują, ale korzystają z niej składy towarowe - wyjaśnia Małek. Kolejnych 12 rozjazdów trzeba będzie wymienić na stacji w Garbatce - Letnisko. Wyremontowane zostaną także dwa mosty między Jedlnią - Letnisko a Radomiem i zmodernizowany przejazd w ciągu drogi Rajec - Antoniówka. Dzięki temu trasa będzie nie tylko szybsza, ale i bezpieczniejsza.
- Teraz obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 20 km na godzinę - informuje dyrektor. Za kilka miesięcy na tym niestrzeżonym przejeździe pojawi się sygnalizacja świetlna i półrogatki, a składy nie będą musiały zwalniać.
Bezpieczniej będzie także na dwóch innych przejazdach między Natolinem a Gołębiowem oraz Bogucinem a Brzóstowem. Tam również pojawią się światła i półrogatki bądź rogatki, a pociągi pojadą szybciej.
Niestety, z robotami wiążą się utrudnienia w ruchu drogowym, np. w czwartek w godz. 8-15 nieczynny będzie przejazd kolejowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 699, między Jedlnią Letnisko a Aleksandrowem i Piotrowicami. Ruch poprowadzony zostanie objazdem drogą krajową nr 12, a później wojewódzką nr 737. Kolejnych utrudnień można się spodziewać w przyszłym tygodniu.
Prace na linii Radom - Dęblin to najpoważniejsze roboty kolejowe w regionie, które zostaną wykonane w tym roku. Koszt modernizacji tej linii to ponad 30 mln złotych. Roboty wykonuje Zakład Naprawy Infrastruktury w Radomiu.