PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tanie linie windują dodatkowe opłaty

Autor: PAP
08-04-2012 15:03

Dodatkowe opłaty niskobudżetowych przewoźników lotniczych wzrosły w ub. r. w niektórych przypadkach nawet o 166 proc. - wyliczają brytyjskie tabloidy "Mail on Sunday" oraz "The Sun". Najbardziej po kieszeni uderzone zostały rodziny z dziećmi podróżujące z bagażem.

Dodatkowe opłaty niskobudżetowych przewoźników lotniczych wzrosły w ub. r. w niektórych przypadkach nawet o 166 proc. - wyliczają brytyjskie tabloidy "Mail on Sunday" oraz "The Sun". Najbardziej po kieszeni uderzone zostały rodziny z dziećmi podróżujące z bagażem.
Źródłem dodatkowych opłat są m.in. zdeponowanie bagażu w schowku, nadwaga bagażu podręcznego, przekroczenie norm przez bagaż zabierany na pokład, pierwszeństwo wejścia na pokład, rezerwacja miejsca pozwalającego wygodniej rozciągnąć nogi i opłaty za rozliczenie płatności.

Dodatkowe płatności nie są wyszczególnione w cenie biletu wyświetlającej się pasażerowi, gdy przystępuje do rezerwacji lub którą przewoźnik ogłasza, by przyciągnąć klientów.

I tak w ub. r. Ryanair podniósł karną opłatę z 45 do 120 funtów za zbyt ciężki bagaż podręczny, w szczytowym okresie na trasach na Wyspy Kanaryjskie.

Procentowo największą podwyżkę opłat za bagaż przewożony w schowku począwszy od obecnego sezonu wprowadził irlandzki przewoźnik Aer Lingus z 12 do 18 funtów od sztuki. Od marca 2012 r. za nadanie ważącego 20 kg bagażu Ryanair pobiera 40 funtów w porównaniu z 30 funtami w lutym 2011 r., a easyJet 14,50 funta w porównaniu z 11 funtami przed rokiem.

Linie Jet2 podwyższyły maksymalną opłatę za bagaż zdeponowany w schowku z 15,99 do 24,99 funta, zaś Thompson podwoił opłatę za rezerwację siedzenia z dodatkowym miejscem z przodu na nogi z 10 do 20 funtów - podają gazety.

Wzrosły też opłaty przewoźników za transakcję dokonywaną z użyciem karty kredytowej lub debetowej mimo, że pasażer nie ma innej możliwości kupna biletu.

Wprawdzie UE zakazała pobierania opłat za płatność kartą i mają one zostać zniesione w tym roku, ale przewoźnicy w ich miejsce wprowadzili tzw. opłaty administracyjne. W przypadku linii easyJet opłata administracyjna od obecnego sezonu wynosi 9 funtów zamiast wcześniejszej 5,50 funta przy płatności kartą.

"Linie lotnicze zawsze szukają sposobów wyciśnięcia dodatkowych kilku funtów od klientów. Trzeba to mieć na uwadze przy dokonywaniu rezerwacji" - powiedział "The Sun" Bob Atkinson z portalu travelsupermarket.com prowadzącego porównawcze zestawienia cen.

"Ryanair chwali się niskimi cenami jednak, jeśli chodzi o opłaty za przewiezienie bagażu, należy do najdroższych" - ostrzega gazeta.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.