PKP PLK zaoszczędzi mnóstwo pieniędzy dzięki ostrej walce o kolejowe przetargi - zauważa "Rzeczpospolita".
Dziennik zestawił informacje o przetargach ogłoszonych przez PKP PLK w tym roku i złożonych w nich ofertach. Okazało się, że przebudowa około 200 km torów, która wedle PLK miała pochłonąć 7,54 mld zł, może kosztować jedynie 4,32 mld zł. Tyle bowiem wynosi suma najniższych ofert. Walka o zlecenia jest bardzo ostra i zdarzają się nawet oferty opiewające na mniej niż połowę kosztorysu PLK. Taka oferta padła np. w przetargu na remont odcinka linii kolejowej Kraków Dębica.
Na największy udział w tym wielomiliardowym torcie może liczyć konsorcjum spółek Torpol, Feroco, PUT Intercor i ZRK-DOM, które ma najniższe oferty w trzech przetargach na łączną sumę 1,37 mld zł. Najniższe oferty o łącznej wartości ponad miliarda złotych złożyły jeszcze konsorcjum PNI, PKP Energetyka i Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego oraz konsorcjum należącego do Trakcji Polskiej Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych Wrocław z Przedsiębiorstwem Naprawi Utrzymania Infrastruktury w Krakowie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.