XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Tańsze loty na drugą półkulę

Tańsze loty na drugą półkulę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Australia otworzyła niebo dla Europy. Linie lotnicze będą mogły swobodnie wozić pasażerów na antypody. Unia Europejska negocjuje kolejne umowy, m.in. z Kanadą i Ukrainą.

Otwarte niebo to już nie tylko norma w krajach należących do Unii Europejskiej. Władze wspólnoty negocjują z kolejnymi państwami swobodę obsługi połączeń lotniczych - pisze "Rzeczpospolita". Współpracę chętnie nawiązują nie tylko kraje chcące dołączyć do Unii. – Wspólnota rozmawia o takich rozwiązaniach m.in. z Kanadą, Jordanią czy Izraelem – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Umowa podpisana w zeszłym tygodniu pomiędzy Australią a Wspólnotą pozwala każdemu przewoźnikowi unijnemu latać do dowolnego lotniska w Australii z kraju, w którym ma swoją siedzibę lub jest ustanowiony przez władze lotnicze (np. Ryanair jest ustanowiony i w Irlandii, i w Polsce).

– To ważny krok w stosunkach pomiędzy Wspólnotą a Australią w dziedzinie transportu lotniczego – powiedział Jacques Barrot, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i komisarz do spraw transportu. – Rocznie pomiędzy Australią a krajani Unii podróżuje ok. 4 mln osób, dlatego rynek ten jest ważny z ekonomicznego punktu widzenia.

Komisja Europejska zarekomendowała kontynuowanie negocjacji z Australią w celu dalszego zliberalizowania rynku lotniczego, wypracowania wspólnej polityki bezpieczeństwa czy ochrony środowiska. Propozycje obecnie rozpatruje Rada.

Podobne umowy horyzontalne Wspólnota wynegocjowała z ponad 30 krajami na całym świecie, m.in. z Indiami, Kazachstanem, Izraelem, Nepalem czy Mongolią. – Dla nas najważniejsze jest podpisanie kolejnej umowy z Ukrainą, która rozszerzy listę miast po obu stronach, do których mogą latać przewoźnicy – dodaje Katarzyna Krasnodębska. Kolejne spotkanie pomiędzy władzami Polski a Ukrainy ma się odbyć w maju.

Zgodnie z ostatnio podpisaną umową loty z Polski na Ukrainę mogą wykonywać wszyscy przewoźnicy wspólnotowi. Muszą tylko znaleźć partnera po drugiej stronie. Ten wymóg nie dotyczy polskich linii lotniczych.

Od 30 marca został już zliberalizowany rynek połączeń lotniczych pomiędzy Unią a Stanami Zjednoczonymi. Nowe umowy negocjowane i zawierane przez Brukselę nie znoszą wcześniej zawartych umów bilateralnych, tylko je uzupełniają. I w przeciwieństwie do umów dwustronnych otwierają niebo dla wszystkich unijnych przewoźników.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tańsze loty na drugą półkulę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!