PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ten port pokazuje, jak bardzo pokpiliśmy sprawę. Rzeka daje im więcej, niż nam cały Bałtyk

Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
16-04-2018 13:30 |  aktualizacja: 16-04-2018 13:38
Ten port pokazuje, jak bardzo pokpiliśmy sprawę. Rzeka daje im więcej, niż nam cały Bałtyk

Port w Duisburgu pozycję hubu logistycznego zawdzięcza dogodnemu położeniu i realizowanej strategii rozwoju usług.

Fot. Spółka

Śródlądowy port w Duisburgu w Niemczech, największy tego typu w Europie, przeładował w 2017 roku 130,6 mln ton, tj. o 2,5 mln ton mniej (o 1,9 proc.) w porównaniu z 2016 rokiem. To jednak dużo więcej niż przeładowały w ub. roku wszystkie polskie porty morskie (87,3 mln ton). Przychody zarządu Duisburger Hafen AG (Duisport) wyniosły w ub. roku 250 mln euro.

  • Duisport to jeden z 10 największych w Europie portów z morskimi terminalami kontenerowymi.
  • Port razem z China Merchants Logistics realizuje kilka projektów wzdłuż korytarzy Nowego Jedwabnego Szlaku, w tym w budowanym parku logistycznym i przemysłowym Wielki Kamień k. Mińska (Białoruś) oraz w budowę węzła logistycznego w pobliżu Istambułu.
  • W roku budżetowym 2017 Duisburger Hafen AG osiągnął 250 mln euro przychodów ze sprzedaży, o 9 proc. więcej niż w 2016 r.
Na prywatnych operatorów terminali przypadło 62,3 mln ton przeładunków, a na terminale należące do grupy Duisport - 68,3 mln ton (w 2016  r. - 66,8 mln ton).

W sumie w ub. roku przeładowano 4,1 mln TEU towarów skonteneryzowanych, co oznacza wzrost aż o 11 proc. Stawia to ten port śródlądowy w grupie 10 największych w Europie portów z terminalami kontenerowymi, ale morskimi, a także w pierwszej setce portów na świecie.

Zarząd Duisportu podkreśla, że w ub. roku nadal malały w jego grupie przeładunki węgla przywożonego drogą wodną. Natomiast znacznie wzrósł wolumen towarów dostarczanych koleją – o 6,8 proc., do 18,8 mln ton.

Duże znaczenie mają połączenia Duisburga z chińskimi miastami na Nowym Jedwabnym Szlaku. Według  zarządu portu, w 2017 roku przetransportowano z Chin do Duisburga 100 tys. TEU towarów. Potwierdzają to dane chińskie.

Znaczenie NJS


Duisburg jest końcową stacją linii kolejowej Chongqing-Xinjiang – Europa. Operacje na niej rozpoczęto w 2011 r. uruchamiając 78 pociągów w ciągu roku.

Obecnie do trasy tej dołączono takie miasta, jak Zhengzhou, Wuhan, Yiwu i Shenyang.

Według portalu china.daily, w tym roku do Duisburga odprawionych będzie ok. 1000 pociągów. Docierają one do celu w ciągu 14-15 dni.

Andrzej Adamczyk: Nowy Jedwabny Szlak to nie tylko chiński kapitał

Plany niemieckie na NJS

W informacji o wynikach za 2017 rok Duisport podaje, że wraz z Triestem, największym włoskim portem nad Morzem Adriatyckim, nadal inwestuje w rozwój transportu kolejowego – ładunków wożonych w kontenerach i naczepach.

KOMENTARZE (10)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP