PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ten port pokazuje, jak bardzo pokpiliśmy sprawę. Rzeka daje im więcej, niż nam cały Bałtyk

Autor: Wnp.pl (Piotr Stefaniak)
16-04-2018 13:30 |  aktualizacja: 16-04-2018 13:38

Śródlądowy port w Duisburgu w Niemczech, największy tego typu w Europie, przeładował w 2017 roku 130,6 mln ton, tj. o 2,5 mln ton mniej (o 1,9 proc.) w porównaniu z 2016 rokiem. To jednak dużo więcej niż przeładowały w ub. roku wszystkie polskie porty morskie (87,3 mln ton). Przychody zarządu Duisburger Hafen AG (Duisport) wyniosły w ub. roku 250 mln euro.

Według szacunków rządowych, realizacja programu obejmującego wszystkie trzy międzynarodowe szlaki żeglugowe w kraju - nie tylko Odrę i Dolną Wisłę, ale też połączenie Wisły z Morzem Czarnym - będzie kosztować od 80 do 150 mld zł (w zależności od zakresu inwestycji).

Taka będzie m.in. cena wzrostu roli transportu rzecznego w Polsce, jako najbardziej efektywnego i najbardziej „ekologicznego”, a zarazem budowy intermodalności transportu. Udrożnienie np. ODW, co może nastąpić najszybciej, spowoduje naturalny rozwój portów przez prywatnych inwestorów.

Szansa na dorównanie wielkością przeładunków np. przez Gliwice portowi w Duisburgu będzie jednak niewielka ze względu na inne uwarunkowania, ale już znacząco większa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (10)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP