Terminal logistyczny ATS powstaje w Zamościu za 55 mln zł

Terminal logistyczny ATS powstaje w Zamościu za 55 mln zł
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ponad 55 mln zł będzie kosztowało Centrum Logistyczno Serwisowe budowane przez spółkę ATS w Zamościu (Lubelskie) przy szerokotorowej linii kolejowej. Prace mają zakończyć się za rok - poinformowała spółka w czwartek.

Toruńska spółka ATS zajmuje się handlem wyrobami hutniczymi. Jej nowy terminal do przeładunku, przeróbki i uszlachetniania stali w Zamościu powstaje etapami. "To świadomy wybór. Miało to na celu jak najszybsze uruchomienie tych elementów inwestycji, które są najpotrzebniejsze do prawidłowego funkcjonowania firmy" - powiedział cytowany w komunikacie prezes zarządu ATS Marcin Witczak.

"Już dziś ATS to pierwsze duże centrum serwisowe ulokowane przy szerokim torze" - dodał Witczak.

W Zamościu zakończono budowę bocznicy kolejowej długości 350 metrów, którą wagony będą podjeżdżały bezpośrednio pod nowe suwnice. Obok, w zmodernizowanej hali, którą ATS kupił trzy lata temu, ustawiona została linia technologiczna do cięcia stali. Przeładunki w nowym obiekcie rozpoczną się na przełomie czerwca i lipca tego roku.

"Zrealizowane już inwestycje kosztowały około 20 mln zł" - powiedział przedstawiciel ATS w Zamościu Piotr Walus.

W lecie ruszą prace przy kolejnych obiektach. Powstaną dwie nowe hale. W jednej hali staną urządzenia do obróbki chemicznej blachy w celu podniesienia jej jakości oraz cięcia. Druga hala będzie przeznaczona na magazyn.

"Inwestycje pozwolą na zwiększenie możliwości przeładunkowych do miliona ton stali rocznie. 400 tys. ton stali rocznie będzie mogło być w Zamościu przetwarzane" - poinformował Walus.

"Obecnie ATS zatrudnia w Zamościu 25 osób; po zakończeniu inwestycji liczba pracowników zwiększy się do 70 osób" - dodał Walus.

Łączna wartość inwestycji wynosi ponad 55 mln zł. Spółka otrzymała na jej realizację 30 mln zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Spółka ATS działa od 1998 r. Jak sama podaje, jest głównym importerem na polski rynek wyrobów walcowanych z hut w Mołdawii, Ukrainie, Rosji, Białorusi i Turcji, współpracuje też z kontrahentami w Chinach i Indiach. Swoje produkty sprzedaje na 30 rynkach świata.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!